• دوشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400110402481
  • خبرنگار : 71129

حواس کره‌جنوبی به تحرکات موشکی و اتمی کره‌شمالی هست

حواس کره‌جنوبی به تحرکات موشکی و اتمی کره‌شمالی هست

وزارت اتحاد مجدد دو کره امروز (دوشنبه) اعلام کرد که فعالیت‌های موشکی و اتمی کره شمالی را "از نزدیک" رصد می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این اظهارنظر از سوی وزارت اتحاد مجدد دو کره در سئول پس از آن مطرح شد که پیونگ یانگ هفته گذشته به لغو توقف خود خواسته آزمایشهای هسته ای و موشک های دوربرد اشاره کرد.

روز چهارشنبه، کره شمالی نشست کنگره عالی حزب حاکم را به ریاست کیم جونگ اون، رهبری این کشور برگزار کرد و تصمیم گرفت تا تمامی فعالیت‌های متوقف شده خود را از سر بگیرد که شامل آزمایش‌های اتمی و موشکی می‌شود.

سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره در پاسخ به یکسری از گزارش‌هایی مربوط به اینکه کره شمالی همچنان در سایت آزمایش اتمی "پیونگ‌ری" که در ۲۰۱۸ آن را منهدم کرد، فعالیت دارد، از تایید جزئیات و اطلاعات درباره فعالیت‌های اتمی پیونگ یانگ امتناع کرد اما گفت: دولت سئول در حال نظارت و رصد اقدامات و فعالیت های مرتبط است.

وی در یک نشست خبری گفت: دولت سئول با همکاری نزدیک بین کره جنوبی و آمریکا، پیگیر فعالیت‌های اتمی و موشکی کره شمالی است. سئول همچنین احتمال یک رویداد قابل توجه در کره شمالی برای بزرگداشت تعطیلات ملی شامل هشتادمین سالگرد تولد کیم جونگ ایل، پدر کیم جونگ اون در  ۱۶ فوریه و تولد صد و ده سالگی کیم ایل سونگ، پدربزرگ رهبر کنونی کره شمالی در ۱۵ آوریل ۲۰۲۲ را رصد می‌کند و انتظار دارد که این کشور به دنبال آماده سازی برای برگزاری یک رژه بزرگ نظامی باشد.

سخنگوی وزارت اتحاد مجدد همچنین ادامه داد: دولت خودش را برای تمامی احتمالات آماده می‌کند. ما پس از رصد فعالیت‌های کره شمالی درباره ارزیابی‌های جامع آن تصمیم می‌گیریم.

تنش‌ها در شبه جزیره کره در هفته‌های اخیر و پس از آن شدت گرفت که پیونگ یانگ از آغاز سال جاری میلادی، چهار مورد آزمایش موشکی انجام داد که دو مورد آن احتمالا موشک فراصوت بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha