به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در سال آینده را در دستور کار خود داشتند که در هیمن راستا مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه جرایم ورود به طرح ترافیک کم است، گفت: با افزایش نرخ طرح ترافیک فاصله این میزان با جرایم بسیار کمتر میشود و این کار منجر به افزایش تخلفات و ورود بدون مجوز به طرح خواهد شد.
وی افزود: باید پیگیری شود تا با تعاملات با پلیس راهور میزان جریمهها افزایش یابد.
پیرهادی با بیان اینکه دولت برنامهای برای خروج خودروهای فرسوده ندارد، گفت: ما در تهران با چند میلیون خودرو فرسوده، موتورسیکلت، کامیون و اتوبوس روبهرو هستیم.
سید احمد علوی نیز با اشاره به اینکه محدوده ورود به کاهش آلودگی هوا و طرح ترافیک باید بازنگری شود، گفت: این مسئله باید مورد توجه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران قرار بگیرد.
ناصر امانی در مخالفت با رقم ارائه شده اظهار کرد:فرمانداری با رقم ۳۰ درصدی مخالفت خواهد کرد و پیشنهاد می کنیم این افزایش به ۲۵ درصد برسد.
به گزارش ایسنا، نهایتا کلیات این لایحه با ۱۹ رای موافق به تصویب رسید و با تصویب لایحه تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در جلسه امروز شورای شهر تهران، نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک در سال آینده ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام
نظرات