• یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400122217776
  • منبع : دانشگاه فنی و حرفه‌ای

طراحی"اکوسیستم جامع مهارت" با مشارکت صندوق نوآوری ومرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری

طراحی"اکوسیستم جامع مهارت" با مشارکت صندوق نوآوری  ومرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری

نشست سه جانبه‌ای با حضور دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و دکتر عرفان خسرویان با محوریت طراحی اکوسیستم جامع مهارت کشور از طریق تأمین منابع صندوق و تدوین قوانین بالادستی و ترویج در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش ایسنا،  نشست سه جانبه‌ای با حضور دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و دکتر عرفان خسرویان با محوریت "طراحی اکوسیستم جامع مهارت کشور از طریق تأمین منابع صندوق و تدوین قوانین بالادستی و ترویج در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری" برگزار شد.

در این نشست دکتر خیاطیان بر ضرورت همکاری نهادهای بالادستی و تدوین قوانین به منظور ارائه طرحی جامع جهت تحول در آموزش‌های مهارتی تأکید کرد.

دکتر علی وحدت نیز نسبت به نظر مساعد این صندوق در تأمین منابع مالی به منظور تحول در اکوسیستم مهارتی کشور اعلام آمادگی نمود.

خسرویان با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه آخرین برنامه در تحقق اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ و همچنین اولین برنامه توسعه در آغاز سده جدید شمسی است، افزود: بایستی راهبردهای مهارت‌محوری و کارآفرین‌پروری در نظام آموزش عالی کشور دیده شود و در مجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای ایجاد تحول به دنبال تحقق راهبردهای مهارت‌آفرینی و رسیدن به یک دانشگاه کارآفرین‌پرور هستیم.

وی در ادامه با برشمردن سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: با تعریف رشته‌های تحصیلی متناسب با مزیت‌های رقابتی و بررسی چالش‌های هر استان و جذب اعضای هیئت علمی متناسب با آن‌ها، توانمندسازی و تجهیز مراکز استانی و توسعه زیرساخت‌ها با توجه به نیازهای منطقه‌ای و استانی، فرصت‌های شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

خسرویان ابراز امیدواری کرد: با همکاری‌های بین‌بخشی می‌توان شاهد تحولی عظیم در اکوسیستم جامع مهارت کشور باشیم.

وی با برشمردن پتانسیل‌های دانشگاه ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با دارا بودن ۱۸۱ دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور و بیش از ۱۸۰ هزار دانشجو و ۱۴ مرکز رشد، ۸ مرکز نوآوری و شکوفایی و فناوری و هزار عضو هیئت علمی پتانسیل بزرگی برای کشور به حساب می‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha