• جمعه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401020200509
  • خبرنگار : 71234

پورابراهیمی:

دولت هنوز تصمیم جامعی درباره ارز ترجیحی نگرفته است/ نگران این وضعیت هستیم

دولت هنوز تصمیم جامعی درباره ارز ترجیحی نگرفته است/ نگران این وضعیت هستیم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ابتدا باید رئیس جمهور و تیم هیئت وزیران تصمیم جامعی برای ارز ترجیحی بگیرند آن زمان طبیعتا دستگاه ها آن را اجرا می کنند. هنوز این تصمیم جامع توسط هیئت وزیران گرفته نشده است.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با ایسنا در واکنش به اظهارات متناقض درباره چگونگی اجرای مصوبه مجلس درباره ارز ترجیحی در سال جاری گفت: یکی از دغدغه های ما در مجلس این است که وقتی تصمیمی گرفته شده و براساس آن قانون تنظیم می شود باید دولت محکم پشت این سیاست گذاری و قانون بایستد و همه مجموعه ها هم باید با محور رئیس‌جمهور در مسیر حرکت تصمیم‌گیری‌ها، حرکت کنند.

وی افزود: مجلس در بودجه سال جاری در مصوبه ای این اختیار را به دولت داد که درباره ارز ترجیحی تصمیم گیری کند ولی هنوز دولت تصمیم جامع و کاملی نگرفته است، اینکه آیا می خواهد جایگزینی برای ارز ترجیحی داشته باشد و یا اینکه همان روند سابق را ادامه دهد. ما هم در مجلس به شدت نگران این وضعیت هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه وقتی تصمیمی گرفته نمی شود طبیعتا تردیدی در بدنه دولت برای اجرا وجود دارد،‌ اضافه کرد: باید در وهله اول شخص رئیس جمهور و تیم هیئت وزیران تصمیم جامع و قاطع گرفته و پشت هم بایستند، بعد ابلاغ شود. آن زمان طبیعتا هر دستگاه ملزم به اجرای تصمیمات است؛ هنوز هیئت وزیران تصمیم جامعی درباره ارز ترجیحی نگرفته است و همین روند باعث اشکالاتی در بدنه دولت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۲ ۰۸:۴۵

مثل اینکه این نماینده مجلس زیاد عجله داشته است تا با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت کالاهای اساسی چندین برابر شود به جای فشار بیشتر بر مردم این نمایندگان فکر خود را در نظارت بر وزرا برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت و برنج و اجاره مسکن و خودرو و دلار بکار گیرند و خبرگزاری ایسنا هم این سخنان اشتباه نماینده مجلس را تیتر اول نکند چون حذف شتابزده و یکباره ارز ترجیحی باعث شوک قیمتی به مردم و اقتصاد کشور خواهد شد و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حساب شده و به صورت تدریجی صورت گیرد ایجاد شوک اقتصادی به ضرر مردم و کشور خواهد بود

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۲ ۱۵:۰۷

هنوز حذف نشده اینهمه گرانی به بار اورده، وای بحالی که حذف بشه، بنظرم بجای آن مبارزه با مفسدان، رانت خواران، و چوب لای چرخ گذاران در کار مردم رو افزایش دهند بیشتر از مالیات و عوارض گمرکی برای دولت سود داره، در ضمن مدیران بیسواد هم رو کلا خانه نشین کنن چون اکثرشون فقط بلدند بنویسند دبیرخانه ثبت و طبق مقررات جاری اقدام شود