• چهارشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401052618879
  • خبرنگار : 71660

بان کی-مون از جهانیان خواست تا "قربانیان بوچا" را از یاد نبرند

بان کی-مون از جهانیان خواست تا "قربانیان بوچا" را از یاد نبرند
خوآن مانوئل سانتوس (سمت راست) و بان کی-مون

دبیرکل سابق سازمان ملل از جهان خواست تا به غیرنظامیانی که در پی حمله روسیه به اوکراین کشته شدند، احترام بگذارند و آن‌ها را از یاد نبرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بان کی-مون، دیپلمات سابق کره جنوبی که طی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد فعالیت می‌کرد، به شهر "بوچا" سفر کرد؛ شهری در شمال غرب کی‌یف که پس از خروج روسیه از این شهر در اواخر ماه مارس، جسد صدها غیرنظامی کشته شده در شهر پیدا شد.

بان پس از بازدید از کلیسای سنت اندرو به آسوشیتدپرس گفت: «ابراز احساسات برایم دشوار است. این جنایتی مهیب است. این جنایتی علیه بشریت است و آن دسته از افراد باید پاسخگو باشند.»

مقامات اوکراین مدعی شده بودند پس از آنکه سربازان روسی از شهر خارج شدند، ۱۱۶ جسد در گورهای دسته‌جمعی در نزدیکی این کلیسا پیدا شد.

بان گفت: «به تمام افرادی که اینجا بدون هیچ دلیلی کشته شدند باید احترام گذاشت و در تاریخ بشریت باید به یاد بمانند.»

وی به عنوان بخشی از یک ابتکار طرح صلح بین‌المللی موسوم به " The Elders" که نلسون ماندلا، رهبر فقید آفریقای جنوبی آن را در سال ۲۰۰۷ بنیان‌گذاری کرده بود، به اوکراین سفر کرد.

خوآن مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری سابق کلمبیا و برنده جایزه صلح نوبل، نیز به بان کی‌-مون ملحق شد. سانتوس همچنین "کشتار غیرنظامیان اوکراینی" را به عنوان "جنایتی علیه بشریت" توصیف کرد.

سانتوس به آسوشیتدپرس گفت: «تمام جهان باید نسبت به آنچه که در حال رخ دادن است، بسیار آگاه باشند و از مردم اوکراین به خاطر تلاش‌هایشان بابت کسب صلح و آزادی حمایت کنند.»

این دو رهبر سابق از محل گورهای دسته جمعی پشت کلیسا و عکس‌های به جا مانده در داخل ساختمان بازدید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۷ ۰۱:۰۰

ارتش فاشیست اوکراین این جنایت رو کرده