• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401081711702
  • خبرنگار : 71415

زلنسکی بار دیگر شروط مذاکرات صلح با روسیه را بازگو کرد

زلنسکی بار دیگر شروط مذاکرات صلح با روسیه را بازگو کرد

رئیس‌جمهور اوکراین در پی گمانه‌زنی رسانه‌های غربی درباره اعمال فشار دولت بایدن بر کی‌یف برای اعلام آمادگی‌اش برای گفتگو با مسکو، شرایطش را برای مذاکرات صلح با روسیه مشخص کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست روز یکشنبه گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در گفتگوهای خصوصی کی‌یف را تشویق کرده تا آمادگی خود را برای مذاکره با مسکو نشان دهد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در بیانیه‌ای که با انتشار یک ویدیو در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد شرایط خود را برای مذاکرات با روسیه برشمرده و گفت: "یک بار دیگر - احیای تمامیت ارضی، احترام به منشور سازمان ملل، غرامت برای تمام خسارات ناشی از جنگ، مجازات هر جنایتکار جنگی و تضمین‌ها برای عدم تکرار این کار. این شرایط کاملا قابل درک است."

اوکراین و روسیه از زمان آغاز جنگ دو کشور در ۲۴ فوریه، چند دور مذاکرات صلح را برگزار کردند. آخرین دور مذاکرات آنها مربوط به ۲۹ مارس در استانبول بود که بدون نتیجه به پایان رسید و مذاکرات دو طرف از آن زمان تاکنون در بن‌بست قرار گرفته است.

اواخر ماه سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که مسکو همچنان رویکرد باز نسبت به مذاکرات با کی‌یف دارد و از اوکراین خواست تا خصومت‌ها را متوقف کند. زلنسکی گفته بود، کی‌یف آماده گفت‌وگو با مسکو است اما تنها در صورتی که رئیس‌جمهور دیگری در روسیه به قدرت برسد. کرملین نیز پاسخ داده بود، مسکو منتظر تغییر موضع رئیس جمهور فعلی اوکراین یا جانشین او خواهد ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۷ ۱۳:۱۰

متجاوز باید سرزمین های اکراین را پس بدهد و بعد مزاکره کند

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۸ ۱۱:۲۲

وکیلش اوکراین غرب وامریکا ناتو منافقین انشاالله نابودوخارذلیل نابود روسیه پوتین پیروز میدانه به اذن خدا

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۷ ۱۶:۵۴

زلنسکی دلقک فکر می کنه میتونه با روسیه بجنگند، و از حمایت‌های مالی و اقتصادی و نظامی غرب و آمریکا بهره‌برداری کند، عروسک بی خرد، روسیه مانند سیاست صدام برای منزوی کردن اوکراین در سطح جهان ادعای صلح طلبی می کند و هرگز به یک اوکراین قوی عضو ناتو راضی نخواهد شد، این حربه ای قوی برای کمرنگ شدن حمايت همه جانبه غرب از اوکراین است و در میان مدت جواب می دهد و در کوتاه مدت هم روسیه تمام زیر ساخت اوکراین را نابود خواهد کرد و کشورس سوخته و ضعیف را تحویل امثال زلنسکی خواهد داد

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۷ ۲۱:۱۱

باسلام صلح زیباست به زیبایی پروانه های بهاری

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۹ ۰۱:۰۰

صلح تو این دنیا معنی ندارد، دنیا فقط مزرعه هست

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۸ ۰۰:۰۲

زلنسکی یا خیلی احمق است یا خودش کارمند ک گ ب است

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۸ ۱۴:۰۵

روسیه را خیلی بزرگ نکنید.همانطور که در جنگ با افغانستان با نهایت خفت و خواری شکست خورد.در این جنگ هم شکست خواهد خورد فراموش،نکنیم که افکار عمومی مردم روسیه مخالفت جنگ می‌باشند. و همین امر باعث شکست پوتین خواهد شد. اما مقاومت زلنسکی قابل تحسین است.بعضی وقتها دلقکها قهرمانان پوشالی را به زیرمیکشند.