• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401081711865
  • خبرنگار : 71505

انتقاد عضو شورای شهر از عدم پاسخگویی شهردار تهران به تذکرات

انتقاد عضو شورای شهر از عدم پاسخگویی شهردار تهران به تذکرات

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به عدم پاسخگویی شهردار تهران و مجموعه شهرداری تهران در خصوص تذکرات شورای شهر تهران انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی اقراریان در جریان یکصد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری ضمن انتقاد از عدم پاسخگویی شهردار تهران به تذکرات اعضای شورا گفت: انتظار می‌رود شهرداری تهران نسبت به تذکرات اعضا پاسخگویی لازم را داشته باشد.

وی افزود: چندی پیش ما شهرداری تهران را ملزم به وصل شدن سامانه شهرداری تهران به پنجره واحد کردیم که هنوز هیچ اتفاقی در این خصوص نیفتاده و امروز نیز قرار است در قالب این طرح شهرداری تهران را ملزم به ارائه لایحه جدیدی کنیم.

اقراریان با بیان اینکه در ماده ۸۳ قانون شهرداری‌ها آمده است که اگر یک یا چند تن از اعضای شورا به عملکرد شهردار تهران و یا معاون شهردار یا عملیات شهرداری نقد، اعتراض یا انتقادی دارند، می‌توانند این موضوع را از طریق ریاست شورای شهر تهران پیگیری کنند، افزود: در صورتی که این ایرادات یا اعتراضات وجود داشته باشد اعضا می‌توانند از طریق ریاست شورا موارد را به صورت روشن به شهرداری تهران انتقال دهند؛ البته نکته حائز اهمیت این است که در صورتی که تذکرات پاسخ داده نشود موضوع می‌تواند به صورت سوال مطرح شود و در گام بعدی سوال از شهردار تهران مطرح شود.

وی ادامه داد: ممکن است اعضای شورا نفعی به شهردار نداشته باشند و در خصوص عملکرد بخش‌ها و یا معاونان موضوعی را مطرح کنند. در این صورت نیز شهردار تهران باید پاسخگو باشد و پس از ارسال سوال از شهردار تهران وی باید ظرف ۱۰ روز با حضور در صحن شورا به سوال اعضا پاسخ دهد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران نیز در انتقاد از تذکر اقراریان خطاب به ریاست شورا گفت: این رویه رویه مناسبی نیست و نظم را از شورا می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر این موضوع روال شود هر نماینده‌ای هر موقع که دلش بخواهد در قالب تذکر مطلبی را مطرح می‌کند، افزود: این روند نظم جلسه را به هم می‌زند. برخی‌ها با هر کجا مشکل دارند بروند مشکل‌شان را همان جا حل کنند. مطرح کردن این موارد نظم جلسه را به هم می‌زند.

نایب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر ما در حال بررسی موضوع کارشناسی هستیم که با چنین تذکراتی از سوی یکی از اعضا روبرو می‌شویم. به نظر می‌رسد هر کسی با هر جایی مشکل دارد باید همانجا مشکلش را حل و فصل کند و چنانچه این کار ادامه پیدا کند ما هم مجبور هستیم این روش را پیش رو بگیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha