• دوشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401082316236
  • خبرنگار : 71457

دیدار رئیس سیا با همتای روسش در ترکیه/ پسکوف: دیدار بنا به درخواست واشنگتن بود

دیدار رئیس سیا با همتای روسش در ترکیه/ پسکوف: دیدار بنا به درخواست واشنگتن بود

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که مذاکرات میان روسای سازمان اطلاعات روسیه و آمریکا در آنکارا بنا به درخواست طرف آمریکایی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تصریح کرد، دیدار میان روسای سازمان اطلاعات روسیه و آمریکا که در آنکارا برگزار شد، بنا به درخواست طرف آمریکایی انجام شد.

پیشتر رسانه‌های ترکیه‌ای گزارش دادند که سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجه روسیه با ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در آنکارا دیدار کرد.

یک مقام کاخ سفید گفت که ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) برای گفت‌وگو با همتای روس خود در آنکارا حضور دارد. این فرد هدف این دیدار را انتقال پیامی درباره عواقب هرگونه استفاده از تسلیحات هسته‌ای از سوی روسیه عنوان کرد. این دیدار عصر روز دوشنبه انجام شد.

این مقام که خواست نامش فاش نشود گفت: «او هیچ نوع مذاکره‌ای انجام نمی‌دهد. او درباره حل و فصل جنگ در اوکراین بحث نمی‌کند.»

وی با این حال افزود که برنز درباره پرونده آمریکایی‌های بازداشت شده در روسیه صحبت خواهد کرد.

این مقام کاخ سفید با بیان اینکه اوکراین از قبل در جریان این سفر قرار گرفته است گفت: «ما در مورد این واقعیت که کانال‌هایی برای ارتباط با روسیه در زمینه مدیریت ریسک، مخصوصا خطرات هسته‌ای و خطرات ثبات استراتژیک داریم بسیار باز برخورد کرده‌ایم.»

از سوی دیگر پیش از این اخباری منتشر شده بود که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در گفت‌وگوهای محرمانه با مقامات ارشد روسیه با هدف کاهش خطر یک جنگ گسترده‌تر بر سر اوکراین شرکت کرده است.

این در حالی است که پیشتر سخنگوی کرملین گفت که مسکو گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر گفت‌وگو میان روسیه- آمریکا در آنکارا را نه تایید و نه رد می‌کند.

اوایل امروز روزنامه کومرسانت روسیه گزارش داد که آنکارا در حال میزبانی جلسه‌ای میان هیئت‌های روسیه و آمریکا است و همچنین هیئت روسی توسط سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه هدایت می‌شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «این گزارش‌ها را نه می‌توانم رد و نه می‌توانم تایید کنم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha