• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1401092717956
  • خبرنگار : 71667

همایش فناوری نوین در حوزه پست و تجارت الکترونیک برگزار شد

همایش فناوری نوین در حوزه پست و تجارت الکترونیک برگزار شد

همایش فناوری نوین در حوزه پست و تجارت الکترونیک به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد.

به گزارش ایسنا، همایش فناوری نوین در حوزه پست وتجارت الکترونیک امروز با حضور محمود لیائی_ معاون وزیر ارتباطات، مدیر عامل شرکت ملی پست و اعضای هیات مدیره این شرکت برگزار شد.

گفتنی است در ابتدای این همایش گزارشی از روند فعالیت این شرکت طی ماه های گذشته توسط محمد رضا قادری عضو هیات مدیره شرکت ملی پست ارائه شد.

محمود لیائی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در این همایش با بیان اینکه تحول دیجیتال و هوشمندسازی دو کلیدواژه‌ مهم دولت سیزدهم در شرکت ملی پست است، گفت: ما نیز بر همین اساس روی توان و مهارت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان تکیه کرده‌ایم.
معاون وزیر ارتباطات افزود:در بحث هوشمندسازی، ۳۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در فرآیندهای مختلف شرکت ملی پست احصا و هدف‌گذاری شده است که زحمت انجام آن به عهده شرکت‌های دانش‌بنیان است و آنها هستند که می‌توانند با ظرفیت‌های خود و شرکت پست در زمینه توسعه این فرصت‌ها امکانات جدیدی را خلق کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: در زمینه تحول دیجیتال نیز کلاس‌هایی برای مدیران ارشد شرکت ملی پست برگزار شده  تا مدیرانی که در بدنه شرکت فعالیت می‌کنند به خوبی بتوانند تحول دیجیتال را در فرآیندهای کاری و سازمانی اجرا کنند.

محمدرضا قادری -عضو هیات مدیره شرکت ملی پست- در این نشست گفت: شرکت ملی پست در جایگاه تضمین کننده بازار و مرکز نوآوری به عنوان اکوسیستم ساز و هماهنگ کننده کسب و کارهای نوآورانه، نیازمند فرهنگ سازی در درون و بیرون سازمان است.
محمدرضا قادری با اشاره به اینکه؛ مرکز نوآوری شرکت ملی پست در ۱۷ مهر سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: تاکنون ۱۲ شعبه مرکز نوآوری دایر شده و ۴ شعبه دیگر هم  در شهرهای تبریز، ارومیه، رشت و کرمانشاه در حال راه اندازی است.
رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست؛ با بیان اینکه حدود ۴۰ شرکت شتاپ دهنده به مرکز نوآوری جهت اخذ مجوز معرفی شده اند و ۵۳ استارتاپ هم به صورت مستقل در حال فعالیت هستند، افزود: با حکم مدیرعامل شرکت ملی پست، کارگروه ویژه ای تشکیل شده است و تاکنون ۸۰ طرح ارسالی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته که از این میان ۲۲ طرح که عمده آنها در زمینه تجارت الکترونیک و فروش اینترنتی بوده به قرارداد رسیده است.
قادری همچنین به طرح  های پست ویژه شهری، پست اتوبوسی، سیستم های جمع آوری، سیستم های توزیع خاص، نرم افزارهای پردازش متن و استخراج نشانی، سیستم های جغرافیایی و سرویس های نقشه و نرم افزارهای بهینه ساز مسیر و سیستم های سورتینگ پیشرفته اشاره و از نهایی شدن قرارداد پست ویژه شهری خبر داد.
وی در تشریح فعالیت های مرکز نوآوری پست، گفت:  در آغاز؛ تمرکز مرکز نوآوری بر روی اصل همکاری، پیشنهاد و بررسی طرح ها و جذب شرکت ها بود و پس از یک سال، شروع به مذاکره با نهادهایی جهت جذب حمایت مالی شد که در رأس آنها می توان به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی و اعتبارات تبصره ۱۸ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است اشاره کرد.
وی از معرفی شرکت های دانش بنیان به صندوق نوآوری و شکوفایی برای اخذ تسهیلات و حمایت های مالی خبر داد و گفت: شرکت هایی که دانش بنیان نیستند نیز از طریق صندوق های طرف قرارداد با صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت می شوند.
رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست بر لزوم اخذ عنوان دانش بنیان برای شرکت های نوآوری و استارت آپی برای دریافت تسهیلات و حمایت های مالی از سوی نهادهای مربوطه تاکید کرد.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha