• یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401092718093
  • خبرنگار : 50105

روزگار سخت پیش روی صنعت نساجی هند

روزگار سخت پیش روی صنعت نساجی هند

مقامات صنعت نساجی اظهار کردند که صنعت ۲۰۰ میلیارد دلاری نساجی و پوشاک هند با بحران مواجه است زیرا مصرف‌کنندگان در ایالات متحده، اروپا و سایر بازارهای بزرگ هزینه‌های پوشاک را پس از افزایش تورم پس از جنگ در اوکراین کاهش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، در حالی که اقتصاد این کشور به طور کلی نسبتا قوی است و عملکرد بهتری نسبت به اقتصادهای بزرگ دارد، بخش نساجی یک استثنا قابل‌توجه است و نتایج نشان می‌دهد که رکود تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

صادرات که حدود ۲۲ درصد از صنعت را تشکیل می‌دهد، برای پنج ماه متوالی کاهش یافته است و در نوامبر بیش از ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و به ۳.۱ میلیارد دلار رسید. تولیدکنندگان اظهار کردند که علیرغم رشد قوی در اقتصاد کلی به دلیل هزینه‌های بالا و ارزان‌بودن پوشاک وارداتی، فروش داخلی کند است.

پس از فروش گران‌قیمت در اوایل سال جاری، کارخانه‌های نساجی محلی اکنون تولید خود را کاهش می‌دهند که به کاهش ۴.۳ درصدی تولید در سه‌ماهه جولای تا سپتامبر کمک می‌کند که نگرانی‌هایی را در میان سیاست‌گذاران ایجاد کرده است.

طبق گزارش‌ها پس از ۱۸ ماه رشد قوی تا اواسط سال ۲۰۲۲، خرده فروشی جهانی پوشاک به دلیل تورم بالا و احساسات ضعیف مصرف‌کننده کاهش یافته است و چشم‌انداز سال ۲۰۲۳ ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

بخش تولید در هند که ۱۶ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می‌دهد، با وجود رشد چشمگیر در سایر نقاط، تحت تأثیر افزایش هزینه‌های مواد خام و تقاضای ضعیف قرار گرفته است.

بخش تولید هیچ نشانه‌ای از رشد در نیمه اول سال مالی آوریل تا مارس جاری نشان نداد، در حالی که کل اقتصاد، با کمک کشاورزی و خدمات، ۶.۳ درصد رشد کرد. تولیدکنندگان نساجی، همراه با سازندگان کفش، مبلمان، لوازم الکترونیکی و برقی، در حالی که شرکت‌ها برای جبران هزینه‌های ورودی فزاینده تلاش می‌کنند، آسیب دیده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha