• دوشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1401102617602
  • خبرنگار : 71584

از ایجاد خوابگاه‌ برای کودکان بازمانده از تحصیل تا تامین سرویس، راهکارهای ایجاد عدالت آموزشی

از ایجاد خوابگاه‌ برای کودکان بازمانده از تحصیل تا تامین سرویس،  راهکارهای ایجاد عدالت آموزشی

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از برنامه این ستاد برای ساخت هزار مدرسه دائمی به جای مدرسه کانکسی طی سال آینده خبر داد.

علی عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در راستای عدالت آموزشی و با تاکید بر اینکه باید بتوان امکانات برابر آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق محروم ایجاد کرد، گفت: ما به رهبر معظم انقلاب برای ساخت ۲۰۰۰ مدرسه در مناطق محروم تعهد داده بودیم که این تعهد انجام شده است اما آنچه برای سال آینده درخصوص ساخت مدرسه در نظر داریم ساخت هزار مدرسه دائمی به جای مدرسه کانکسی است که این موضوع نیز برای سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع فناوری‌های نوین در ساخت مدارس رعایت خواهد شد، ادامه داد: باتوجه به سختی حمل مصالح در برخی مناطق، برای ساخت مدارس در برخی مکانها باید از سازه‌های پیش‌ساخته استفاده کنیم که این موضوع در حال انجام بوده و به صورت نمونه و پایلوت نیز در چند نقطه این مدارس ساخته شده است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام درخصوص دیگر اقدامات ستاد در راستای عدالت آموزشی، اعلام کرد که ستاد اجرایی طی قراردادی با آموزش و پرورش قرار است برای آموزش ۱۰۰ هزار معلم ابتدایی در مناطق محروم در راستای افزایش کیفیت آموزش به دانش‌آموزان اقدام کند.

عسگری تصریح کرد: از آنجایی که دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیز دغدغه ما هستند زیرا آنها به دلیل بعد مسافت نمی‌توانند به مدرسه بروند، در همین راستا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای این موضوع راهکارِ ایجاد خوابگاه‌هایی برای این کودکان را دارد، به طوریکه ماه گذشته ۲ خوابگاه در بشاگرد افتتاح شده است. راهکار دیگر این است که بتوان رفت و آمد این دانش‌آموزان را تامین کنیم. در سیستان و بلوچستان حدود ۲۰ ون به آموزش و پرورش برای تحقق این برنامه اهداء شد اما در برخی از شهرستان‌ها باید به دانش‌آموزان سرانه پرداخت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha