• پنجشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۱ / ۰۵:۵۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401102919906
  • خبرنگار : 71214

در پی پایان فروش اوراق با سود ۲۳ درصد

چراغ نرخ جدید سودهای بانکی سبز شد

چراغ نرخ جدید سودهای بانکی سبز شد

در شرایطی که مهلت انتشار اوراق گواهی سپرده با نرخ ۲۳ درصد دیروز به پایان رسید، به نظر می‌رسد استقبال خوبی از این اوراق شده و پایان آن می‌تواند، نشانه‌ای برای اعلام نرخ سود جدید بانکی مصوب باشد.

به گزارش ایسنا، در هفته‌های گذشته خبرهایی درباره افزایش نرخ سود بانکی منتشر شد و برخی بانک‌ها تا ۲۵ درصد سود سپرده بانکی را بالا بردند، پس از آن اطلاعیه مشترک نظام بانکی در این زمینه منتشر شد شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌های خصوصی در آن بر لزوم رعایت نرخ سود قانونی از شنبه دو هفته گذشته، (۱۷ دی ماه) تاکید کردند.

در همین راستا هم بانک مرکزی افزایش نرخ سود بانکی بالاتر از مصوبه شورای پول و اعتبار را ممنوع اعلام کرد. پس از آن برخی رؤسای شعب بانک‌ها برکنار و برخی از این شعب تعطیل شدند.

البته در کنار این اخبار، انتشار اوراق گواهی سپرده با نرخ ۲۳ درصدی آغاز شد که بر اساس اطلاعات به دست آمده خبرنگار ایسنا استقبال خوبی در هفته‌های گذشته از سوی مردم صورت گرفت و نهایتا همه بانک‌ها که مجوز انتشار داشتند، در این بازه زمانی سقف تعیین شده را پر کردند.

 نهایتا روز گذشته، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای به شبکه بانکی ابلاغ کرد که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، انتشار اوراق مذکور با شرایط اعلامی صرفا تا پایان ساعت کاری دیروز (چهارشنبه ۲۸ دی) مجاز بوده و امکان بازفروش این اوراق از محل اوراق بازخرید شده توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت.

در این میان با توجه به پایان مهلت انتشار اوراق گواهی سپرده با سود ۲۳ درصد و همچنین مطرح بودن افزایش نرخ سود بانکی که رئیس بانک مرکزی هم بر ضرورت اصلاح آن در راستای مهار تورم و کنترل نقدینگی تاکید دارد، به نظر می‌رسد نرخ جدید سود بانکی به زودی ابلاغ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۹ ۱۱:۵۱

چرا بانک مرکزی با وجود نرخ تورم بالا و افسارگسیختگی قیمت ها دربرابر افزایش سود بانکی مقاومت میکنه؟! از شما به عنوان یک خبرگزاری انتظار میره دراینباره از بانک مرکزی سوال کنید! واقعا دیگه چه اتفاقی باید بیفته تا سود بانکی رو افزایش بدن؟! تنها اقدام عملی بر کشیدن ترمز قیمت ها همین افزایش سود بانکی است. بازار به خبر درمانی و شوک درمانی دیگه واکنشی نشون نمیده و انتظار عمل داره.

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۹ ۱۲:۱۰

حتی نرخ سود بیست پنج درصد هم بشه زیاد فرقی نمیکنه .مگر تورم بباد حداقل بیست الی بیست و دوو سه .

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۹ ۱۲:۲۴

سود ۲۳ درصد بدرد نمیخوره تورم ۵۰ درصد هست پول مردم از ارزش میفتد حداقل باید سود بانکی ۲۸ درصد باشد که نقدینگی از بازار جمع شود در غیر اینصورت درصد کمی مردم پولشون را سپرده می‌کنند سود بانکی ۲۸ درصد بشود تازه نصف توروم میباشد

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۹ ۲۱:۴۷

کاملا درسته واگر اینگونه نشود مردم دوباره سرمایه ها را از بانک خارج می کنند

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۳۰ ۰۵:۳۰

واقعن پول وسپرده های که مردم بخصوص طبقه پایین توبانکها گذاشتن واقعن بی ارزش شده هیچ کی به فکرطبقه پایین نیست.

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۳۰ ۲۰:۳۸

کمی درسته

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۹ ۱۵:۰۵

یعنی حضرات اقتصاد دان مسئول نمیدونِ این سودهای بانکی اصلا جوابگوی ضرر مالی سپرده گذار نیست و موجب ایجاد بازارهای موازی و متعاقبا تورم میشه ؟! واقعا عجیبه !!!

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۹ ۱۶:۳۹

سود باید بشه 70درصد تا شاید مردم پولاشونا توبانک بزارن

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۹ ۱۹:۱۸

اینهمه پافشاری روی پایین نگهداشتن سود سپرده تاحالا چه دردی دواکرده؟

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۹ ۱۹:۱۸

سود بانکی ۲۳ و ۲۵ درصد برای بانکها و دولت فایده دارد نه برای مردم.گرانی بیداد میکند و آدم قیمت ها را که می شنود ... آنوقت سود بانکی ۲۳ درصد است.سود بانکی باید دوتا ۲۳ درصد باشد یعنی سود بانکی باید حدود ۵۰ درصد باشد.

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۹ ۲۰:۱۵

بانک ها باید برای هر یک میلیون تومن سودی برابر ۵۰ تومن پرداخت کنه این در شرایط فعلی کار درستی است. نه ۲۵ تومن پرداخت کنند. برای سپرده یک ساله

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۹ ۲۱:۵۷

جان هرچی دوست دارین،ده روز رو حرفاتون بمونین،امروز افزایش سود بانکی هفته بعدلغو،واقعا .

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۳۰ ۰۵:۳۰

باسلام بدلیل بی ارزشی آرژانتین پول ملی پایین بودن سود بانکی مردم پول‌های خود را از دست رفته می دانند پول خود را از بانک خارج و به خرید ملک ارز دلار از کشور خارج در کشورهای همسایه عربی و ترکیه آمریکا و اروپا سرمایه گذاری نمودن کارشناسان اقتصادی و بانکی بی بی توجه یا عدم آگاهی از اقتصاد کشور تخریب کردن

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۰۹

کجاس رئیس جمهور قبل وهیات مالی اش که فریاد می‌زدند نرخ سود سپرده بانکی در دنیا باید معادل نرخ تورم باشد وچرا سود بانکی بالای بیست درصد وتورم نه درصد واقدامات دستوریشان باعث سرازیر شدن آن وجوه از بانک‌ها به بازارهای ارز وطلا ومسکن وخودرو شد که هنوز هم ادامه دارد

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۳۰ ۰۹:۳۱

سود بانکی را لطفا 30درصد کنید که هم تورم کاهش هم نقدینگی این اوضاع بی سروسامان خودرو وخانه کمی آرام شود لطفا

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۳۰ ۱۲:۳۸

نرخ تورم چقدر است ارز طلا.خود رو مسکن چند در صد رشد کرده خیار کیلوی چند است....

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۳۰ ۱۸:۱۹

چه فرقی بین ربا و سود بانکی هست ؟!

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۳۰ ۱۹:۰۳

سود 25درصد برای 700مبلبون که اصلا نمیصرفه

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۳۰ ۲۰:۰۰

نرخ سود بانکی ۲۳ درصد با سکه و طلا که روزانه ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش می کند چیزی مهمی نیست. و دولت مردمی می خواهد طلا و دلار خود را در بازار آزاد بفرش برسانند نمی گذارند سود بانکی از ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۹:۲۹

بانکها وظیفه دارن ب مردم وام بدن و چرخه اقتصاد و بدست بگیرن و اوضاع کارو درست کنن ن اینکه پولهای مردم وجمع کنن و باهاش واسه خودشون در امد زایی کنن اینا بانک نیستن گدایان میلیاردرن