• یکشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1401113022300
  • منبع : قوه قضاییه

پایان تصویربرداری از دفاتر دست‌نویس اسناد رسمی

پایان تصویربرداری از دفاتر دست‌نویس اسناد رسمی

طی مراسمی با حضور رئیس، قائم مقام و معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، پایان تصویربرداری از دفاتر دست نویس دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور اعلام و بر گام‌های بعدی جهت بهره گیری از هوش مصنوعی در این دفاتر تأکید شد.

به گزارش ایسنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه این مراسم که در کارگاه تصویربرداری دفاتر اسناد رسمی استان تهران برگزار شد، با تقدیر از اقدام کانون های سردفتران و دفتریاران، ادارات کل ثبت استانها و عوامل اجرایی این کار مهم گفت: رئیس قوه قضاییه پس از حضور در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر تداوم تحول، شکوفایی و نوآوری در سازمان ثبت تأکید کردند و کانون های سردفتران و دفتریاران کشور نیز باید در راستای تحول در خدمات، مدام در حال نوآوری و بهره گیری از فناوری های نوین باشند.

وی با اشاره به صدور احکام اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران، از آنها خواست با جدیت و برنامه ریزی نسبت به ارتقاء بیشتر سطح خدمات این دفاتر کمک کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه این کانون برای هر سال خود یک شعار و هدف تحولی داشته باشد، موضوع تصویر برداری از دفاتر دستنویس دفاتر اسناد رسمی را قدم نخست برای ارائه خدمات هوشمند اعلام کرد و بر برداشتن گام های بعدی جهت داده آمایی و ذخیره سازی تصاویر است و استفاده درست و حرفه ای از هوش مصنوعی و فن آوری های نوین تأکید کرد.

بابایی گفت: امروز از جعل اسناد جلوگیری شده و این یک موفقیت بزرگ است، اما در سال آینده باید استفاده از هوش مصنوعی و فن آوری های جدید برای دسترسی کاربران و مدیران به اسناد این دفاتر در دستور کار کانون باشد.

وی کانون سردفتران و دفتریاران را نیازمند تدوین یک سند راه و چشم انداز دانست و اظهار کرد: باید یک افق ۱۰ ساله برای مسیر حرکت کانون و دفاتر اسناد رسمی در قالب یک سند راهبردی تدوین شود تا هرفردی که در هیئت مدیره قرارگرفت موظف به اجرای آن باشد و سازمان ثبت نیز این سند را امضاء و ابلاغ خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه نیز از هرگونه تحول در برنامه ها و ارتقای کیفیت خدمات در دفاتر اسناد رسمی استقبال و حمایت می کند، افزود: باید با برنامه ریزی بهتر و بهره گیری بیشتر از صندوق این کانون، این سرمایه را به فرصتی برای تحولات بیشتر تبدیل کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha