• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401120603667
  • خبرنگار : 71610

سومین واحد نیروگاه هسته‌ای امارات به بهره برداری تجاری رسید

سومین واحد نیروگاه هسته‌ای امارات به بهره برداری تجاری رسید

موسسه انرژی هسته‌ای امارات از آغاز بهره برداری تجاری از سومین واحد نیروگاه هسته‌ای «براکه» خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه البیان امارات، موسسه انرژی هسته‌ای امارات اعلام کرد که سومین واحد نیروگاه هسته‌ای «براکه» به بهره برداری تجاری رسید.

روزنامه البیان در این باره نوشت: این بهره برداری تجاری سهم نیروگاه‌های هسته‌ای مسالمت آمیز امارات را در دستیابی به اهداف آب و هوایی این کشور تا سال ۲۰۵۰ افزایش می‌دهد.

مریم بنت محمد المهیری، وزیر تغییرات اقلیمی و محیط زیست امارات تأیید کرد که آغاز عملیات تجاری سومین نیروگاه در نیروگاه های هسته‌ای براکه دستاورد جدیدی برای این کشور است.

وی افزود: این دستاورد به دستاوردهای امارات در زمینه انرژی هسته‌ای صلح آمیز اضافه می‌شود که به افزایش تولید برق سازگار با محیط زیست و همچنین کاهش انتشار کربن کمک می‌کند.

این وزیر اماراتی ادامه داد: جهان بحرانی‌ترین دوران تاریخ خود از نظر بحران انرژی و گرم شدن زمین را پشت سر می‌گذارد و ما نیاز به تضمین توسعه اقتصادی پایدار و حفظ بخش‌های حیاتی مانند غذا، کشاورزی و آب داریم که باید با انرژی سازگار با محیط زیست تجهیز شوند.

وی همچنین گفت که امارات فرصت مناسبی برای برجسته کردن نقش مهم انرژی هسته‌ای در تولید برق بدون کربن، در جریان میزبانی ابوظبی از کنفرانس آب و هوای سازمان ملل متحد "COP ۲۸" خواهد داشت.

موسسه انرژی هسته‌ای امارات ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرده بود که این کشور موفق به کسب یک دستاورد تاریخی و تکمیل مراحل راه اندازی نخستین راکتور نیروگاه هسته‌ای غیرنظامی خود شده است.

نیروگاه‌های انرژی هسته‌ای براکه واقع در منطقه الظفره در ابوظبی سنگ بنای برنامه هسته‌ای به ظاهر "مسالمت‌آمیز" امارات محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۱۰:۱۱

یعنی چه؟! چطورشدکه برای امارات انرژی صلح آمیزهسته ای حلال شد برای ایران حرام؟!............