• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401120704602
  • خبرنگار : 71415

تظاهرات هزاران نفری مردم پرتغال علیه بحران هزینه‌های معیشتی

تظاهرات هزاران نفری مردم پرتغال علیه بحران هزینه‌های معیشتی

هزاران تن از پرتغالی‌های معترض، در راستای مطالبه بهبود شرایط زندگی خود همچنان که تورم بالا تامین معیشت را برای آنها دشوارتر کرده به خیابان‌های شهر لیسبون آمدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پرتغال به عنوان یکی از فقیرترین کشورهای غرب اروپا شناخته شده و داده‌های دولتی نشان می‌دهند بیش از ۵۰ درصد کارمندان در این کشور در سال گذشته میلادی ماهانه کمتر از ۱۰۰۰ یورو درآمد داشته‌اند. حداقل حقوق ماهانه این کشور ۷۶۰ یورو است.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهند قیمت‌ مسکن در پرتغال در سال ۲۰۲۲، ۱۸.۷ درصد افزایش یافته که بزرگترین نرخ افزایش در این حوزه در سه دهه گذشته محسوب می‌شود و در کنار آن اجاره‌ بها نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

اعتراضات روز شنبه شهر لیسبون از سوی جنبش اعتراضی "زندگی عادلانه" سازماندهی شد. ویتور دیوید، یک برنامه‌نویس ۲۶ ساله گفت،‌ مایل است دوباره در شهر لیسبون زندگی کند اما به دلیل بالا بودن اجاره‌ها در این شهر مجبور به نقل مکان به مناطق دورتر شده است.

او اظهار کرد: به جایی در زندگی رسیده‌ایم که امیدی نداریم. او با گفتن اینکه به فکر رفتن به یک کشور ثروتمندتر دیگر اروپاست، اظهار کرد: وضعیت بسیار سخت است.

داده‌های رسمی نشان می‌دهند حدود ۲۰ درصد پرتغالی‌ها در خارج از کشورشان زندگی می‌کنند.

خوزه ریس، یک پرتغالی که اخیرا از دانشگاه فارغ التحصیل شده اما همچنان بیکار است، بیان کرد: ما اینجا هستیم، بنابراین صدای ما شنیده می‌شود.

جنبش "زندگی عادلانه" که گروهی از ساکنان حومه‌های فقیرتر شهر لیسبون آن را پایه‌گذاری کرده‌اند می‌گوید، آنهایی که قبل از سر به فلک گذاشتن تورم جزو آسیب‌پذیرترین اقشار بودند حالا کسانی هستند که بیشترین ضربه را از بحران فعلی هزینه‌های معیشتی متحمل می‌شوند.

از جمله مطالبات جنبش آنها افزایش دستمزدها، سقف گذاشتن برای قیمت‌های کالاهای اساسی و برخورد دولت با وضعیت حوزه مسکن است.

مقام‌های پرتغالی هفته گذشته یک بسته از تدابیر را برای مقابله با بحران در حوزه مسکن اعلام کردند، اما گروه‌های حقوق بشری می‌گویند این تدابیر پیشنهادی در صورت ادامه سیاست‌های مقام‌ها برای جذب ثروتمندان خارجی به این کشور موثر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha