• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401120704915
  • خبرنگار : 71424

جذب دبیر مقطع متوسطه در بهار و تابستان سال آتی

جذب دبیر مقطع متوسطه در بهار و تابستان سال آتی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در بهار و تابستان نسبت به جذب نیروی انسانی دوره متوسطه و دوره‌های توانمندسازی اقدام خواهیم کرد گفت: اولویت در جذب نیروی انسانی با دوره متوسطه اول است و پس از آن هم در دوره دوم متوسطه در شاخه آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش، چرا که آنجا افزایش سهم خواهیم داشت و لازم است که پیش بینی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی کاظمی در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی تجلیل از دبیران منتخب درس آمادگی دفاعی کشور درباره آخرین وضعیت تامین نیروی انسانی توضیح داد و در این باره اظهار کرد: تغییر در جمعیت دانش آموزی را طی سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم. همچنین رشد جمعیتی در دوره ابتدایی داشتیم، طبیعتا این رشد جمعیت از سال گذشته از دوره ابتدایی وارد دوره متوسطه شده است.

وی افزود: باید برای این موضوع پیش بینی داشته باشیم که در سال‌های آینده با مشکل و کمبود نیروی انسانی مواجه نشویم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این راستا تحلیلی از وضعیت موالید از دانش آموزانی که امسال متولد می‌شوند تا دانش آموزانی که در حال حاضر از پایه اول تا ششم ابتدا مشغول تحصیل هستند داشتیم گفت: این‌ها بعد از تحصیل در دوره ابتدایی وارد دوره متوسطه می‌شوند، بنابراین می‌توانیم وضعیت را تا ۱۰ سال آینده پیش بینی کنیم.

کاظمی ادامه داد: بی شک در حال حاضر نیازمند جذب نیروی انسانی خواهیم بود که بخشی از طریق دانشگاه های تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان انجام می‌شود، اما ضرورت دارد که بخشی از کمبود نیروی انسانی را از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان انجام دهیم. این نیاز سنجی صورت گرفته و مجوزهای لازم از سازمان امور اداری و استخدامی اخذ شده است.

وی با بیان اینکه ان شاءالله در بهار و تابستان نسبت به جذب نیروی انسانی و دوره‌های توانمندسازی اقدام خواهیم کرد عنوان کرد: اولویت در جذب نیروی انسانی در دوره متوسطه اول است و پس از آن هم در دوره دوم متوسطه آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش، چرا که آنجا افزایش سهم خواهیم داشت و لازم است که پیش بینی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات را داشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره جذب نخبگان سایر دانشگاه‌ها برای مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: این به عنوان یکی از شیوه‌های جذب در معاونت برنامه ریزی و توسعه مطرح است، به عنوان یکی از روش‌های کمک کننده به جذب اما شیوه آزمون همان ماده ۲۸ یا آزمون استخدامی است.

کاظمی درباره ایجاد رشته‌های جدید عنوان کرد: برنامه درسی یک ضرورت است و همین عنوان درسی در نظام آموزشی وجود دارد. رشته‌های مختلفی که در دوره متوسطه دوم در آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش تعریف می‌شود به عنوان رویکرد و محتوای برنامه درسی مطرح است، نه به عنوان رشته مجزا، اما اگر ضرورت پیدا کند، براساس نیاز سنجی، برای ایجاد رشته، اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: گام اول ایجاد رشته، نیاز سنجی است و این نیاز سنجی از بازار کار ایجاد می‌شود. به دنبال ارتقای مهارت سواد رسانه‌ای و در گام بعد آماده سازی دانش آموزان برای تقویت تفکر و طراحی الگوریتمی هستیم که این تفکر ارتقاء پیدا کند. ارتقای سواد رسانه‌ای از طریق هوش مصنوعی در متوسطه اول شروع شده و در متوسطه دوم هم ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha