• پنجشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401121108064
  • خبرنگار : 71505

نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استان ها تاکید کرد

لزوم کاهش تورم با بهره گیری از تجربیات جهانی

لزوم کاهش تورم با بهره گیری از تجربیات جهانی

نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر لزوم کاهش تورم با بهره‌گیری از تجربیات جهانی گفت: نباید به مساله اقتصاد سیاسی نگاه کنیم و باید از متخصصان کاربلد بهره بگیریم.

به گزارش ایسنا، محمدکاظمی رحیمی در چهاردهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که امروز برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و طرح این سوال که چه عاملی می تواند زمینه ساز وضعیت اقتصادی فعلی کشور شود؟ گفت: کاهش ارزش پول ملی و سرطان تورم مهم ترین عامل وضعیت فعلی اقتصاد کشور است.

وی اضافه کرد: امروز بیش از ۹۰ کشور در دنیا تورم زیر سه درصد دارند که تقریبا نیمی از کشورهای جهان را تشکیل می دهند یعنی اگر امسال متوسط قیمت کالا ۱۰۰ هزار واحد باشد، سال دیگر قیمت کالا ۱۰۳ هزار خواهد بود. در میان این ۹۰ کشور طیف گسترده ای از کشورهای بسیار فقیر و حتی جنگ‌زده تا کشورهای دموکراتیک و توسعه یافته دیده می شوند.

نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر این که همه ساله تورم در ایران وضعیت زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد، اظهارکرد: سوال اینجاست که چطور کشورهای فقیر و جنگ زده ای مانند عراق، افغانستان و ... تورم را کنترل کرده اند اما در ایران که شعار همه دولت ها کنترل تورم است، نتوانسته ایم کاری از پیش ببریم.

رحیمی خطاب به معاون اقتصادی رئیس جمهوری اظهار کرد: شما که خود را متخصص در حوزه پول و اعتبار می دانید قرار بود ریال ایران را به قوی ترین پول منطقه تبدیل کنید و تورم را تک رقمی کنید، لذا درخواست می کنم سیاست های دولت قبل را ادامه ندهید و از توزیع دلار دولتی و رانت خودداری کنید و دکمه چاپ پول را از اتاق رئیس بانک مرکزی بردارید دولت باید مطالعه اقتصادی خود را بالا ببرد و با استفاده از تجربیات جهانی تورم را مهار کند. نباید به مساله اقتصاد سیاسی نگاه کنیم و باید از متخصصان کاربلد استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha