• شنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1402011908959
  • خبرنگار : 71584

احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویی در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت

احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویی در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت

رئیس سازمان بهزیستی از احداث یا تکمیل ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت ویژه مددجویان تحت پوشش با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسنا، تفاهمنامه همکاری مشترک سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور کمک به احداث یا تکمیل ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت ویژه مددجویان تحت پوشش بالاخص افراد دارای معلولیت فاقد مسکن و یا دارای مسکن کم‌دوام در راستای تحقق اصول ۳، ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی و مواد مندرج در برنامه ششم توسعه با حضور «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور و «اکبر نیکزاد» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد.

«علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن تقدیر از مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تصریح کرد: این افراد در عرصه هنرمندی و جهاد در سراسر کشور تلاش می‌کنند و به امر توانمندسازی بالاخص تامین مسکن توجه دارند که مورد تاکید دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: مایه مباهات است که ما استیذان بگیریم از شرکاء اجتماعی و خیرین که این بنای مقدس(شیرخوارگاه شبیر) پایه‌گذاری کردند؛ لذا انفاس فرزندان و فرشتگان پاک مستقر در این شیرخوارگاه به ما کمک خواهد کرد تا در موعد کوتاه ظرفیت ۱۰ هزار واحد مسکونی را اجرایی کنیم.

قادری به امضاء تفاهمنامه همکاری مشترک به منظور کمک به تامین ۱۰ هزار واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت و مددجویان شهری فاقد زمین و مسکن تحت پوشش در آذرماه سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: از ۱۱ هزار متقاضی واجد شرایط برای بیش از 3000 نفر اقدامات اجرایی انجام و در حال پیگیری است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درخصوص احداث یا تکمیل ۱۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت ویژه مددجویان تحت پوشش، تشریح کرد: زمین برای افرادی که توانایی لازم را ندارند از سوی بنیاد مسکن تسهیلگری خواهد شد؛ تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به افراد نیازمند تعلق می‌گیرد و سازمان بهزیستی کشور با پایش بانک اطلاعاتی به افرادی که متقاضی مسکن هستند، ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص خواهد داد.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر ۱۲۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی در سامانه راه‌ و شهرسازی ثبت‌نام کردند که براساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب ۱۲۰ هزار واحد شهری و ۴۰ هزار واحد روستایی بعد از پایان سال سوم به اتمام برسانیم.

نیکزاد: اصلی‌ترین وظیفه بنیاد مسکن ساخت مسکن برای محرومین و اقشار کم‌درآمد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی، در ادامه «اکبر نیکزاد» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه با تمام وجود در خدمت مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستیم، گفت: اصلی‌ترین وظیفه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت مسکن برای محرومین و اقشار کم‌درآمد است؛ امیدواریم دست به دست هم روزی را جشن بگیریم که دیگر هیچ‌یک از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی فاقد مسکن نباشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha