• دوشنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402012814472
  • خبرنگار : 71592

نتانیاهو: آمریکا بهترین متحد اسرائیل باقی می‌ماند

نتانیاهو: آمریکا بهترین متحد اسرائیل باقی می‌ماند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، با وجود افشای شرم آور اسناد محرمانه آمریکا درباره این رژیم، واشنگتن همچنان بهترین متحد تل‌آویو است.

به گزارش ایسنا،  سایت الحره آمریکا نوشت، یکی از اسناد محرمانه پنتاگون که اخیرا فاش شده است، نشان می‌دهد که رهبران موساد، سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی مردم را برای تظاهرات علیه طرح جنجالی اصلاحات قوه قضائیه ترغیب می‌کنند که دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد تصویب آن را دارد.

مقامات آمریکایی در حال انجام تحقیقات درباره افشای این اسناد هستند و پنتاگون اعلام کرده، برخی از این اسناد دستکاری شده‌اند.

نتانیاهو در مصاحبه با شبکه "ان بی سی" آمریکا گفت، همه اینها ناشی از یک "سوء تفاهم" است.

نتانیاهو در پاسخ به این سوال که آیا موساد با دولت فعلی اسرائیل مخالف است، گفت: "خدایا نه." من برای اطلاعات آمریکا بیشتر از این ارزش قائل هستم و فکر می کنم آنها احتمالا حقیقت را می دانند.»

وی افزود: "حقیقت این است که مشاور حقوقی موساد گفت که طبق قوانین اسرائیل، اعضای درجه پایین موساد می توانند در تظاهرات شرکت کنند، نه اعضای ارشد. فکر می کنم این همان چیزی است که منجر به این سوء تفاهم شد. نه، من فکر می کنم موساد، ارتش، سرویس‌های امنیت داخلی، دست در دست من به عنوان نخست‌وزیر برای تضمین امنیت اسراییل کار می‌کنند و آنها به خوبی این کار را انجام می‌دهند.»

پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل هشدار داد که «نمی‌تواند» به فشار برای اصلاحات قضایی عمیقا بحث برانگیز ادامه دهد، در واکنش به این اظهار نظر، نتانیاهو هرگونه تنش با دولت بایدن را رد کرد و گفت: «من با او در این دیدگاه شریک هستم که باید عمل کنیم – و نه تنها این دیدگاه را به اشتراک می‌گذارم، بلکه در واقع بر اساس آن عمل می‌کنم، تا تلاش کنیم به یک اجماع گسترده برسیم. تا جایی که ممکن است."

در طول مصاحبه، نتانیاهو به وضوح آشفته بود.

نتانیاهو به NBC گفت که رابطه با آمریکا به ویژه در مورد مسائل امنیتی قوی است. او گفت: «وقتی من میزان هماهنگی بین اسرائیل و آمریکا را در مورد مسائل امنیتی، اطلاعاتی، سایبری و عملیات اقتصادی مقایسه می‌کنم... هیچ مقایسه‌ای با ۲۷ سال پیش وجود ندارد.» من همیشه می گویم که آمریکا ضروری‌ترین و بهترین متحد اسرائیل است. آمریکا هم متحدی بهتر از اسراییل برای خود ندارد.

او گفت که نیاز به برقراری مجدد سیستم کنترل و تعادل در راستای سایر دموکراسی های غربی وجود دارد.

نتانیاهو هرگونه ادعای کاهش تعداد نظرسنجی‌ها را رد کرد. او تاکید کرد که انتخابات سال گذشته نشان داد که او پایگاه خوبی برای پیگیری تغییرات در قوه قضاییه اسرائیل دارد.

نتانیاهو همچنین از رسانه‌های اسرائیلی و مخالفان به دلیل نشر اکاذیب درباره ترکیب دولت راست افراطی او انتقاد کرد. او تحصیلات خود را در آمریکا به عنوان دلیلی بر پایبندی خود به دموکراسی ذکر کرد.

او همچنین گزارش‌هایی مبنی بر تغییر نظرش در مورد محدودیت‌های دوره نخست وزیری به دلیل پرونده فساد علیه خود را رد کرد. ادعای دست داشتن موساد در تظاهرات از آن زمان به طور گسترده توسط مقامات اسرائیلی رد شده است.

نتانیاهو در عین حال تاکید کرد: گاهی بین دوستان اختلاف پیش می‌آید. دوستان ممکن است در مواردی اختلاف نظر داشته باشند اما من با بایدن هم عقیده هستم که باید تعامل کنیم. بایدن دوست بزرگ اسرائیل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha