• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402012915495
  • خبرنگار : 71368

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد

از ورود سازمان بازرسی به سینماهای باغ کتاب تا زیان انباشته سازمان فرهنگی هنری شهرداری

از ورود سازمان بازرسی به سینماهای باغ کتاب تا زیان انباشته سازمان فرهنگی هنری شهرداری

اعضای شورای شهر تهران در بررسی حسابرسی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، درباره وضعیت باغ کتاب و سینماهای آن و همچنین تعیین تکلیف شرکت‌های فرعی این سازمان بحث و بررسی کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در جلسه صبح امروز شورای شهر تهران بررسی گزارش حسابرس از وضعیت مالی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ را روی میز بررسی قرار دادند که آخوندی رئیس کمیسیون بودجه در خصوص وضعیت حسابرسی‌ها گفت: حسابرسی‌ها برای سال‌های ۹۶ تا ۹۹ از سال گذشته آماده است، اما به دلیل دستور جلسات زیادی که وجود داشت بررسی بخشی از آنها به سال جاری موکول شد.

وی با بیان اینکه گزارش حسابرسی سال ۱۴۰۰ آماده است، گفت: شاهد ترافیک حسابرسی‌ها هستیم و بهتر است که برای آنها کاری کنیم.

احمد صادقی در مورد گزارش حسابرس در مورد سازمان فرهنگی و هنری گفت: برای سازمان فرهنگی هنری هشت مورد تکلیف مشخص کردیم که اولین آنها تعیین تکلیف مالیات این سازمان تا پایان سال جاری است.

وی با بیان اینکه سازمان باید رعایت استانداردهای حسابرسی را در دستور کار قرار دهد، ادامه داد: همچنین این سازمان باید شرکت‌های فرعی خود را تعیین تکلیف کند و در مورد ارزیابی ملک طرشت نیز تعیین تکلیف لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه باید در مورد ریز کلیه اموال منقول و غیر منقول و همچنین پروژه باغ کتاب گزارشی به شورای شهر ارائه بدهد، گفت: زیان انباشته در سازمان فرهنگی زیاد است و باید رفع شود و همچنین اطلاعات دارایی‌هایش را باید به روز کرده و در اختیار شورا قرار دهد و همچنین در مورد بدهی یک سازمان زیر نظر باغ کتاب نیز ورود کرده و آن را تعیین تکلیف کند.

مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی و هنری با حضور در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه عمده زیان انباشته سازمان به علت کسری بودجه بوده که به لطف خدا و اعضای شورا برای سال ۱۴۰۲ بودجه خوبی برای این سازمان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: وضعیت مالیاتی این سازمان به روز شده و بخشی از مالیات‌هایی که در گزارش حسابرس آمده است تسویه شده است.

وی با بیان اینکه پروژه باغ کتاب پیچیده است و بنا به دستور شهردار تهران این پروژه باید به سازمان فرهنگی و هنری منتقل شود، گفت: در مورد وضعیت ۱۰ سینمای باغ کتاب نیز باید عنوان کنم که سازمان بازرسی ورود کرده و ما یک تفاهم سه جانبه با پیمانکار و سازمان بازرسی در حال انعقاد هستیم تا بتوانیم هر چه زودتر مراسم بازگشایی ۱۰ سینمای باغ کتاب را با حضور اعضای شورای شهر برگزار کنیم.

 به گفته باقری، متاسفانه به دلیل اختلافات این ۱۰ سینما که مدیران سینمایی کشور بارها اعلام کرده‌اند که مایل هستند مراسم جشنواره فیلم فجر را در این محل برگزار کنند هنوز بازگشایی نشده است.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در نهایت به گزارش حسابرس درمورد وضعیت مالی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ سازمان فرهنگی و هنری رأی مثبت دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha