• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402012915576
  • خبرنگار : 71424

واریز پاداش باسوادی برای ۹۲ هزار نفر در کشور

واریز پاداش باسوادی برای ۹۲ هزار نفر در کشور

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از واریز پاداش باسوادی به حساب افرادی که در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ باسواد شده‌اند خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا عبدی در جلسه تبیین فرآیند پرداخت مشوق های نهضت سواد آموزی که در سالن جلسات دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه نظام آموزشی و مدل آموزشی که بر نهضت سوادآموزی از ابتدای تاسیس مورد توجه بوده است اداره نهضت و ادامه روند نهضت برپایه اقناع و تشویق بوده است گفت: تاکنون همینگونه بوده، البته چندسالی است که دست نهضت سوادآموزی خالی بوده و با مشکلات عدیده‌ای به جهت هویتی و مالی مواجه بوده است.


وی افزود: با استقرار دولت سیزدهم این روند، تغییراتی یافته و نگاه به نهضت، اهمیت سوادآموزی و رسیدن به قله ریشه کنی بی‌سوادی جزو شعارهای اصلی نهضت قرار گرفته است.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه مباحث و مشکلات مالی و حمایتی خودش را در پرداخت مشوق های باسوادی نشان داده است گفت: پرداخت پاداش باسوادی در سال‌های گذشته تصویب شد ولی یک مرتبه پرداخت و سپس رها شد. به موجب این مصوبه هر شخصی که باسواد شود از ۲۰ درصد هزینه ای که برای باسوادی اش تخصیص دادیم بهره‌مند می‌شود که در سال ۹۳ به تصویب هیئت وزیران وقت می‌رسد اما پیگیری نمی‌شود و مسکوت باقی می‌ماند.


عبدی ادامه داد: ما سرانجام توانستیم امسال این مصوبه را برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اجرایی کنیم و پاداش باسوادی افراد باسواد شده را در این دو سال به حسابشان واریز کنیم.

بیشتر بخوانید:‌

آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان و امکان بارگذاری مدارک جدید در سامانه/احتمال افزایش قیمت کتب درسی


وی با اشاره به اینکه حدود ۹۲ هزار شامل پرداخت مشوق ها بودند که ۹۰۰۰ نفر شماره حسابشان مسدود بوده است گفت: دوباره سامانه‌ای را اعلام می‌کنیم تا افراد جامانده بتوانند مشکل را حل کرده و پاداش باسوادی شان را دریافت کنند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha