• دوشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402021811031
  • خبرنگار : 71592

سیاستمدار مراکشی عادی سازی روابط با تل‌آویو را تهدیدی برای سلامت مردم کشورش خواند

سیاستمدار مراکشی عادی سازی روابط با تل‌آویو را تهدیدی برای سلامت مردم کشورش خواند

یکی از رهبران سیاسی مراکش اعلام کرد، در پی نفوذ شرکت‌های صهیونیستی در پروژه‌های مربوط به سلامت مراکشی‌ها، این بخش به خطر افتاده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، نبیله منیب، دبیرکل حزب سوسیالیست متحد در سخنرانی در سومین گردهمایی عمومی "شورای جبهه مراکش در حمایت از فلسطین و علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی" گفت، خطر در این است که پس از عادی سازی روابط میان مراکش و رژیم صهیونیستی، شرکت‌های اسرائیلی اجرای پروژه های مربوط به سلامت مراکشی ها را در دست گرفته اند.

وی افزود، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از ده ها سال پیش از طریق همکاری با سرویس اطلاعاتی موساد برای انتقال مراکشی های یهودی به فلسطین برای اشغال سرزمین های آن و پذیرش دین صهیونیستی آغاز شد و امروز این موضوع به حوزه های حیاتی مانند بهره برداری از گاز کشف شده در مراکش توسط شرکت اسرائیلی رسیده که مالک هفتاد و پنج درصد آن است و فردا کارخانه های نمک زدایی آب دریا تحت کنترل رژیم صهیونیستی خواهند بود و به همین دلیل امنیت بهداشتی همه مراکشی ها در خطر است.

منیب بار دیگر مخالفت خود را با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد و گفت، عادی سازی به همه زمینه ها از جمله حوزه آموزشی با جعل حقایق تاریخی در کتاب های درسی که در مورد فرهنگ یهودی صحبت می کند، گسترش یافته است.

وی ادامه داد، عادی سازی با رژیم صهیونیستی "خیانت بزرگی به حال و آینده همه مردم عرب و مغرب است، نه تنها وضعیت داخلی مراکش را تهدید می کند، بلکه تهدیدی برای تضعیف امنیت خارجی آن با تلاش برای کشاندن این کشور به جنگ با الجزایر است.

منیب گفت، ضمن رد تمامی اشکال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تکمیل تمامیت ارضی مراکش، مساله فلسطین همچنان در راس مسائل عادلانه ای قرار دارد که همچنان باید حمایت شود.

وی با اشاره به پذیرش عادی سازی روابط از سوی مراکش در ازای حمایت آمریکا از مراکش در پرونده منطقه صحرای غربی گفت، این مراکشی ها هستند که صاحب صحرای غربی خواهند شد و نیازی به توافق ریاکاری و فریب نیست.

رهبر حزب سوسیالیست متحد خاطرنشان کرد که جامعه بین المللی از شرایط متناقض جهانی برای نابودی مساله فلسطین با گسترش دامنه عادی سازی با رژیم صهیونیستی بهره برداری می کند.

وی افزود، باید این آگاهی افزایش یابد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سطح سیاسی و اقتصادی هیچ سودی نخواهد داشت و اکنون زمان مقاومت برای  سرنگونی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و ساختن جهانی است که در آن صلح حاکم باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha