• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402032113185
  • خبرنگار : 71610

قیس سعید: نگهبان مرزهای دیگر کشورها نیستیم

قیس سعید: نگهبان مرزهای دیگر کشورها نیستیم

با توجه به بحران مهاجران غیرقانونی، رئیس جمهوری تونس در سخنانی پیش از ورود چند رهبر اروپایی به کشورش، تاکید کرد که تونس نگهبان مرزهای دیگر کشورها نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، قیس سعید، رئیس‌جمهوری تونس در سخنانی در جریان بازدید از شهر ساحلی «صفاقس» پیش از سفر چند رهبر اروپایی به این کشور با هدف گفت‌وگو درباره مهاجرت غیرقانونی میان کشورهای این منطقه اظهار کرد: راه‌حل نباید به ضرر تونس باشد.

وی گفت: ما نمی‌توانیم نقشی را ایفا کنیم که برخی از آنها آن را فاش می‌کنند و برخی دیگر پنهان می‌کنند، نمی‌توانیم نگهبان کشورهای آنها باشیم.

سعید ادامه داد: به صفاقس آمده‌ام تا اوضاع مرتبط با مهاجرت را مورد بررسی قرار هم و همچنین سخنان شهروندان را بشنوم.

وی افزود: ما مسئولیت بزرگ حفظ کشور و حاکمیت آن را بر عهده داریم و نمی‌پذیریم که با کسی رفتار غیرانسانی شود و تلاش می‌کنیم تا افراد با یک وضعیت قانونی مشخص وارد کشور شوند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا جمعه اعلام کرد که به همراه مارک روته، همتای هلندی‌اش و اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) به تونس سفر خواهند کرد. منابع مطلع در این باره اعلام کرده‌اند که این سفر با هدف بررسی مهاجرت غیرقانونی از طریق مرزهای کشورهای این منطقه به سمت اروپا انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۱ ۱۳:۴۳

راه حل بسیار ساده است همان کشورهایی که جنگ براه انداخته اند و در منطقه کشتارهای دسته جمعی برپا کرده اند باید جنگها و کشتارهای هدفمند خودشان را که برای غارت و تاراج ثروت منطقه است را متوقف کنند نمونه ها بسیار است اهل لیبی را با دستان اهل لیبی کشتار می کنند با شرقی-غربی کردن این کشور ویا اهل سودان را با دستان اهل سودان کشتار می کنند با شمالی-جنوبی کردن سودان ویا مراکش و یا اردن ویا تونس یعنی در همه جا این دارودسته(آمریکا+متحدانش)جنگ و ناآرامی و ایجاد تفرقه و آشوبهای هدفمند را برای رسیدن به اهداف خودشان با برنامه ریزی های دقیق رهبری می کنند و بعد با ادعای اینکه ما برای حل موضوع به منطقه آمده در همۀ امور مداخله می کنند.........