• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402032314794
  • خبرنگار : 71496

حماس و جهاد: در قاهره درباره آتش‌بس بلندمدت با اسرائیل مذاکره نکردیم

حماس و جهاد: در قاهره درباره آتش‌بس بلندمدت با اسرائیل مذاکره نکردیم

دو جنبش حماس و جهاد اسلامی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی همواره شرایط را به سوی تنش سوق می‌دهد، اعلام کردند که مذاکرات اخیرشان در قاهره با مقامات مصری شامل مذاکره بلندمدت با رژیم صهیونیستی نبود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس اظهار کرد: خبرهایی که می‌گویند مذاکرات قاهره درباره آتش‌بس بلندمدت بوده، بی‌اساس و نادرست هستند.

حازم قاسم گفت: هیئت حماس با مقامات مصری درباره حمله مستمر اسرائیل به ساکنان شهر قدس و کرانه باختری، هتک حرمت مقدسات و نیز یافتن راه‌هایی برای مقابله با سیاست‌های رژیم اشغالگر گفت‌وگو کرد، همچنین این هیئت به بررسی نقش مصر در حمایت از ملت فلسطین و مساله عادلانه آنها پرداخت.

سخنگوی حماس افزود: اسرائیل با وجود استمرار حملاتش به مقدسات اسلامی، مسجد الاقصی و فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری، همواره شرایط را به سوی تنش پیش‌ می‌برد.

داوود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اظهار کرد: مذاکرات زیاد نخاله، دبیرکل جنبش با برادران در مصر درباره آتش‌بس بلندمدت و یا کوتاه‌مدت نبود.

سخنگوی جهاد اسلامی در ادامه گفت: مساله آتش‌بس با سقف زمانی مطرح نشد و ما به عنوان یک ملت تحت اشغال و ملت‌هایی که تحت اشغال زندگی می‌کنند، حق مقاومت و دفاع از خود را دارند.

در طول چند روز گذشته، سایت‌های عربی و اسرائیلی خبرهایی از مذاکره هیئت‌های فلسطینی در قاهره درباره آتش‌بس بلندمدت با اسرائیل در غزه را منتشر کردند.

هیئت‌هایی از دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین و نیز دولت غزه (به مدیریت حماس) یکم ژوئن پس از سفر سه روزه محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به قاهره و  دعوت‌هایی رسمی برای بررسی آخرین تحولات مساله فلسطین به قاهره رفتند.

هیئت دولت فلسطین وابسته به حماس روز دوشنبه پس از اتمام مذاکرات با مقامات مصری به غزه بازگشت.

یک منبع آگاه فلسطینی اوایل ژوئن به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت، هیئت‌ها در قاهره در حال بررسی مسایل اقتصادی و معیشتی مربوط به غزه، معاملات تجاری با مصر و پروژه‌های جاری مصر در نوار غزه هستند.

بیش از دو میلیون فلسطینی ساکن غزه از سال ۲۰۰۷ و آغاز محاصره شدید رژیم صهیونیستی از شرایط معیشتی بسیار بدی رنج می‌برند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۳ ۱۲:۰۶

خیلی هم بهتر چون به رژیم اسقاطیل هیچ اطمینانی نیست.....