• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402033019475
  • خبرنگار : 71516

پیش از نشست آستانه مطرح شد

بوگدانوف امیدوار به حصول پیشرفت در روند عادی سازی روابط سوریه و ترکیه

بوگدانوف امیدوار به حصول پیشرفت در روند عادی سازی روابط سوریه و ترکیه

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که این کشور امیدوار است در نشست آستانه در روند عادی سازی روابط میان ترکیه و سوریه پیشرفت حاصل شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه صبح امروز (سه‌شنبه) قبل از آغاز بیستمین نشست مذاکرات آستانه گفت: ما روی نتایج سازنده در این نشست حساب باز کرده‌ایم. یک اتفاق دیگر به صورت همزمان در آستانه می‌افتد و آن نشست معاونان وزرای خارجه ترکیه، سوریه، روسیه و ایران است. ما در این نشست درباره عادی سازی روابط میان دمشق و آنکارا صحبت خواهیم کرد.

بوگدانوف گفت: این مساله روند مهمی است که باید براساس اصول احترام متقابل به حاکمیت و تمامیت ارضی و وحدت باشد. همانطور که می‌دانید ۱۰ مه نشست وزرای خارجه روسیه، سوریه، ترکیه و ایران در مسکو برگزار شد. دستوراتی به ما درباره نقشه راه روند عادی سازی روابط میان سوریه و ترکیه داده شد و ما امیدواریم پیشرفتی در این روند حاصل شود.

مذاکرات آستانه امروز با نشست هیئت‌های روسیه و دولت سوریه آغاز شد. این مذاکرات دو روزه است و تا فردا ادامه دارد. الکساندر لاورنتیف و میخائیل بوگدانوف، دو فرستاده ویژه روسیه در این مذاکرات حضور دارند.

همچنین امروز در آستانه نشستی نیز میان هیئت سوریه به ریاست ایمن سوسان و هیئت ایران به ریاست علی اصغر خاجی برگزار شد.

در نشست امروز آستانه معاونان وزرای خارجه روسیه، ترکیه، ایران و سوریه درباره مبارزه با تروریسم و تغییر وضعیت منطقه‌ای درباره سوریه و تلاش‌های صورت گرفته برای حل و فصل بحران، اقدامات مربوط به اعتمادسازی و آزادی گروگان‌ها، وضعیت انسانی و حمایت بین المللی از بازسازی سوریه و فراهم کردن شرایط برای بازگشت آوارگان و مسائل دیگر نیز صحبت خواهند کرد. در این نشست علاوه بر هیئت‌های این کشورها و مخالفان سوریه نمایندگان سازمان ملل، اردن، لبنان و عراق نیز به عنوان ناظر حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha