• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402040603185
  • خبرنگار : 71660

نماینده روسیه: اتحادیه اروپا به دنبال ایجاد مانع اقتصادی بلند مدت علیه مسکو است

نماینده روسیه: اتحادیه اروپا به دنبال ایجاد مانع اقتصادی بلند مدت علیه مسکو است

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا گفت، هدف یازدهمین بسته تحریمی این اتحادیه این است که جنگ اقتصادی علیه مسکو را به سطح جدیدی برساند و همچنین به دنبال ایجاد مانع اقتصادی بلند مدت علیه روسیه است.

به گزارش ایسنا، کریل لوگوینوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا به خبرگزاری تاس گفت: یازدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا قصد دارد جنگ اقتصادی را که این اتحادیه و اعضایش علیه روسیه به راه انداخته‌اند به سطح کاملا جدیدی برساند.

او در ادامه تصریح کرد: بروکسل قصد دارد تا حد ممکن بسیاری از کشورها را وارد این جنگ کند. یک تغییر مشخص وجود دارد؛ آن‌ها از یک حمله برق‌آسا شکست‌خورده که قصد داشتند به روسیه ضربه غیرقابل جبرانی بزنند به سمت یک بازی چند حرکته با هدف ایجاد یک مانع اقتصادی بلند مدت علیه روسیه تغییر جهت داده‌اند.

این نماینده روسی در اتحادیه اروپا با اشاره با "باج‌گیری" این اتحادیه عنوان کرد: بروکسل به سختی می‌تواند کشورهای جهان سوم را به پیوستن به این تحریم‌ها تشویق کند. اتحادیه اروپا همیشه ترجیح داده و می‌دهد تا از زور و اجبار و همچنین باج‌گیری استفاده کند. از آنجایی که اتحادیه اروپا بزرگترین شریک برای بسیاری از کشورها و همچنین منبعی برای سرمایه‌گذاری و مسائل مالی محسوب می‌شود، بروکسل مسلما اهرم کافی را برای اعمال فشار در اختیار دارد. بنابراین انتظار می‌رود مبارزه اتحادیه اروپا از طریق اعمال تحریم‌ها طولانی و غیرقابل سازش باشد.

شورای اتحادیه اروپا روز جمعه جزئیات یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه و نهادها و شرکت‌هایی را که تحریم‌های اعمال شده اتحادیه اروپا علیه روسیه را دور می‌زنند، منتشر کرد.

یازدهمین بسته تحریمی شامل اعمال محدودیت برای ۷۰ فرد، ۳۰ شرکت و نهاد و همچنین ممنوعیت تردد کامیون‌های تریلی از روسیه است.

معاون وزیر امور خارجه لهستان هم روز جمعه گفت، اتحادیه اروپا کار بر روی دوازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه و هدف قرار دادن چهار بخش از اقتصاد این کشور را آغاز کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۰۶ ۱۲:۳۲

روسیه با تنظیم اسناد راهبردی بلند مدت با چین و تمام متحدین خودش چه کشورهای قارۀ پهناورآسیا چه قارۀ پهناورآفریقا و چه قارۀ آمریکای لاتین به خوبی می تواند با اتحاد و روشهای متحدالرویه در مجامع و نشستهای بین کشورهای مورد اشاره مشت محکمی به دهان آمریکا و اتحادیۀ اروپا بکوبد........ورشکستگی بانکهای بزرگ آمریکائی و اروپائی یک نمونۀ کوچک آن...........