• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402040704493
  • خبرنگار : 71592

البناء: عربستان توجه چندانی به انتخاب ریاست جمهوری لبنان نشان نمی‌دهد

البناء: عربستان توجه چندانی به انتخاب ریاست جمهوری لبنان نشان نمی‌دهد

نماینده رئیس جمهوری فرانسه در امور لبنان اعلام کرد، عربستان توجه چندانی به پرونده انتخاب رئیس جمهوری لبنان نشان نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه از اقدامات فرانسه درباره انتخاب رئیس جمهوری لبنان به روزنامه البناء گفتند، ژان ایو لودریان، نماینده امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در امور لبنان به زودی به عربستان سفر کرده و با نزار العلولا، مشاور دیوان سلطنتی سعودی ملاقات می‌کند و او را در جریان آخرین وضعیت سیاسی لبنان قرار می‌دهد. لودریان سپس به لبنان و از آنجا به پاریس برمی‌گردد تا گزارش خود را به همراه پیشنهاداتش به رئیس جمهوری فرانسه ارائه کند.

لودریان پس از دیدار با رئیس جمهوری فرانسه، بین ۱۵ تا ۲۰ ژوئیه، یعنی بعد از عید ملی فرانسه (۱۴ ژوئیه)، به لبنان بازخواهد گشت تا دور دوم را با توصیه‌هایی که از پاریس گرفته، آغاز کند.

همچنین روزنامه الاخبار در این باره نوشت، منابعی به نقل از لودریان می‌گویند، مواضع کشورهای عضو کمیته پنج جانبه در خصوص پرونده ریاست جمهوری همچنان در تضاد است؛ نوعی تفاهم روشن و شبه‌ علنی میان مصر و قطر در حمایت از ژوزف عون، فرمانده ارتش لبنان دیده می‌شود، آمریکا هم از این گزینه چندان دور نیست هرچند موضع آشکاری در این خصوص ابراز نکرده است؛ اما عربستان همچنان بی‌طرف ایستاده است هر چند که برخی مسؤولان پرونده لبنان در عربستان گفته‌اند که سلیمان فرنجیه، رئیس جریان المرده را ترجیح نمی‌دهند.

لودریان تأکید کرده، لبنانی‌ها بهتر است بدانند که عربستان توجه زیادی به انتخابات ریاست جمهوری لبنان نشان نمی‌دهد و تمامی بحث و بررسی‌های فرانسه و عربستان درباره لبنان در چارچوب ابتکارعمل پاریس انجام شده است.

وی تصریح کرد، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان درمورد سخنان ماکرون پیرامون لبنان، جواب خیلی مختصری داشته است و چندین بار تکرار کرده که کشورش تنها نتیجه را دنبال می‌کند و در عین حال از هماهنگ فعلی با فرانسه هم شانه خالی نخواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha