• جمعه / ۹ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402040805090
  • خبرنگار : 71541

/حوزه حمل‌ونقل در هفته‌ای که گذشت/

از پرواز «سیمرغ» تا قطار سریع‌السیر تهران - مشهد

از پرواز «سیمرغ» تا قطار سریع‌السیر تهران - مشهد

پرواز هواپیمای بومی سیمرغ که فعلا از ظرفیت آن برای باربری مورد استفاده قرار می‌گیرد و امضای قریب‌الوقوع پروژه قطار تندروی مشهد- تهران، از مهم‌ترین اخبار حوزه حمل‌ونقل در هفته گذشته بود.

به گزارش ایسنا، یکی از مهم‌ترین اخبار حوزه حمل‌ونقل در هفته‌ای که گذشت، انتشار خبر پرواز هواپیمای ایرانی سیمرغ بود؛ خبری که وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان اصفهان و ضمن بازدید از شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) و اذعان به تحقق شاخص‌های این شرکت در تراز جهانی منتشر کرد.

پرواز هفته: سیمرغ

در حالی که سال گذشته اخباری از روند آماده‌سازی هواپیمای بومی «سیمرغ» منشتر شده بود، بالاخره در هفته‌ای که گذشت، مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- از پرواز هواپیمای ترابری سیمرغ خبر داد؛ البته آنطور که وزیر راه عنوان کرده، در حال حاضر از این ظرفیت برای هواپیمای کارگو و باربری استفاده می‌شود و او درخواست کرد با افزودن ظرفیت هواپیماسازی ایران برای ساخت هواپیمای مسافری، تحریم‌های ظالمانه را بی‌اثر کنند.

همچنین شمس‌الدین فرزادی‌پور -مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران- از تلاش برای افزایش ناوگان این شرکت خبر داد و گفت که این کار از دو روش سرخط کردن هواپیماهای زمین‌گیر و خرید انجام می‌شود و از این رو هما تا شش ماه آینده، هفت فروند هواپیما را وارد مدار خواهد کرد و خرید هواپیما هم با وجود مشکلات تحریم برای این شرکت دولتی، از کانال‌های مختلف دنبال می‌شود.

درخواست هفته: برخود با گران‌فروشی بلیت هواپیما

یکی دیگر از اخبار حوزه حمل‌ونقل هوایی، جلسه شورای عالی هواپیمای کشوری بود که اعضای آن خواستار برخورد قضایی با سایت‌های غیرمجاز و گران‌فروشی بلیت هواپیما شده و مقرر کردند به برخی از شرکت‌های هواپیمایی که خارج از آیین‌نامه‌ها عمل می‌کنند، دو هفته فرصت داده شود تا مطابق ضوابط الزامی عمل کنند.

در این جلسه همچنین درباره تأمین قطعات هواپیما طی هفته‌های آتی بحث شد؛ که در این خصوص محمد محمدی‌بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- به ایسنا خبر داد که مسیر ورود قطعه هواپیما به کشور تسهیل شده که به روند سریع‌تر شدن سرخط آمدن هواپیماها کمک می‌کند.

پروژه سریع‌السیر هفته: تهران - مشهد

یکی دیگر از اخبار مهم‌ حوزه‌ حمل‌ونقل در هفته گذشته، بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران بود که در این راستا بذرپاش با تاکید بر راه‌اندازی قطارهای سریع‌السیر به‌عنوان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم، گفت که پروژه قطار تندرو مشهد- تهران در آستانه قرارداد است و پیشنهاد داد مسیر اصفهان-تهران-مشهد به‌صورت یکپارچه تحت پوشش قطار سریع‌السیر قرار گیرد.

همچنین محمد رجبی -نایب‌رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی- از افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت قطار مسافری از ۱۱ خردادماه سال جاری و مطابق با مصوبه ستاد تنظیم بازار خبر داد؛ هرچند به گفته او با توجه به هزینه‌های حال حاضر، این عدد کافی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha