• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402041106484
  • خبرنگار : 71553

معاون وزارت جهاد کشاورزی:

با نصب کنتور هوشمند موافقیم/وزارت نیرو چاه‌های غیرمجاز را تعیین تکلیف کند

با نصب کنتور هوشمند موافقیم/وزارت نیرو چاه‌های غیرمجاز را تعیین تکلیف کند

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با نصب کنتور هوشمند در مزارع موافقیم و از طرفی وزارت نیرو باید چاه‌های غیرمجاز را تعیین و تکلیف کند.

به گزارش ایسنا، صفدر نیازی در نشست خبری که امروز برگزار شد، در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان معتقدند آبیاری تحت فشار باعث کاهش مصرف نمی‌شود و باید به جای توسعه طرح‌های آبیاری تحت فشار استفاده از کنتور هوشمند سر مزارع جدی گرفته شود،‌ گفت: ما با نصب کنتور هوشمند بر سر مزارع موافقیم و بر حضور آن اصرار داریم. بارها نیز موافقت خود را در این باره اعلام کردیم که در کل کشور برای روی چاه‌ها کنتور هوشمند نصب شود. اما هر دستگاهی مسئولیت خاص خود را دارد و این وظیفه وزارت نیرو است. 

وی افزود: همچنین چاه‌های غیرمجاز نیز باید تعیین تکلیف شود. هزاران چاه غیر مجاز داریم که تعیین تکلیف نمی‌شوند و تمام فشارها بر روی چاه‌های مجاز است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: وزارت نیرو منابع آبی را از سدها و شبکه‌های خود در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌دهد و ما برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم. اینکه آبیاری سر مزارع چگونه باشد توسط پارامترهای آب، خاک و... تعیین می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می شود در الگوی کشت ظرفیت آبی مناطق به درستی دیده نشده است و در برخی مناطق بیش از ظرفیت آب مصرف می‌شود و معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی چه نقشی در این طرح داشته است، گفت: این معاونت در تدوین الگوی کشت نقش داشته است و عضو کارگروه آن نیز هستیم. ولی باید بپذیریم که الگوی کشت در سال اول اجرا قرار دارد و قطعا دارای نقص‌های است که به مرور زمان برطرف می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۱ ۱۲:۳۸

تمامی فشارها و پول گرفتن ها بر چاههای مجاز است درحالیکه غیر مجاز راحت است

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۲ ۱۵:۳۷

شما فکر می‌کنید. با پلمپ چاه غیر مجاز آب زیر زمین بیشتر میشه این یک اشتباه است.ما هشت کشاورز هستیم .از همسایه خود آب می گیریم نوبتی آبیاری میکنیم. این چاه آب دیگه استراحت نداره.ایا بهتر نیست هر کس برای خود یک چاه داشته باشد آب کمتری مصرف می‌شود.یا دولت بیاد برای هر پنجاه هکتار یک چاه بزند ومردم راازبلاتکلیفی برهاند ...

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۳ ۰۸:۴۸

چی داری میگی باسواد یا کشاورز نیستی یا هیچی سرت نمیشه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۲ ۱۶:۲۱

صاحبان چاههای کشاورزی هم بعضی‌ها از دو چاه بهره برداری میکنند یکی مخفیانه و دیگری غیر قانونی

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۲ ۱۶:۳۰

انشالله امام زمانمان بیاید دنیا را پراز عدل وداد کند وبه فکر کشاورز وهمه ی کار گران باشد

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۲ ۱۶:۴۵

شما جلوی قاچاق آب و بازار آب بگیرید همین الان روستای علی‌آباد اردهال کاشان همه آب کشاورزی میبرن واسه معادن دارن قنات روستا نابود میکنن