• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1402041307835
  • منبع : دادگستری استان‌ها

رئیس محاکم تهران: کمبود نیرو یکی از علل اطاله دادرسی است

رئیس محاکم تهران: کمبود نیرو یکی از علل اطاله دادرسی است

رئیس کل محاکم تهران گفت: یکی از علل اطاله دادرسی کمبود نیروی قضایی و اداری جهت خدمت در شعب حقوقی است که یکی از مشکلات جدی در محاکم تهران است.

به گزارش ایسنا، یحیی جعفری در راستای سیاست‌های تحولی محاکم تهران در مسیر تحول و تعالی و در ادامه برنامه مستمر ملاقات مردمی در مجتمع‌های قضایی ۲۴ گانه تهران بزرگ، این بار نیز در برنامه‌ای از پیش اعلام شده در مجتمع قضایی بعثت حضور یافت و ضمن دیدار با برخی از همکاران قضایی و اداری با شنیدن مسائل و مشکلات مراجعین به این واحد قضایی، دستورات و ارشادات لازم را در صادر کرد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در حاشیه این برنامه ضمن تشکر از زحمات همکاران بر ضرورت تسریع در رسیدگی‌های قضایی به خصوص تسریع در اجرای آرای صادره تاکید کرد.

وی گفت: تعداد قابل توجهی از مراجعات پیرامون اطاله دادرسی و یا اطاله در اجرای احکام مدنی است که متاسفانه عدم دسترسی به اموال یا وجود برخی موانع در اجرای احکام از جمله علل اطاله در اجراست.

رئیس کل محاکم تهران گفت: باید بر این نکته توجه شود که در مرحله دادرسی بار اثبات دعوا بر عهده خواهان است لیکن پس از احراز حقانیت وی و صدور حکم، حکومت و سیستم قضایی باید از محکوم له به‌منظور استیفای حق حمایت کند.

وی گفت: یکی دیگر از علل اطاله دادرسی کمبود نیروی قضایی و اداری جهت خدمت در شعب حقوقی است که یکی از مشکلات جدی در محاکم تهران است.

در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین علی زمانی معاون قضایی-ستادی رئیس کل محاکم در امور کیفری، حجت الاسلام و المسلمین علی پور سرپرست مجتمع قضایی بعثت، مهدی فلاح مدیر دفتر کل محاکم و رحیمی مدیر دفتر کل این مجتمع، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران را در پاسخگویی به مراجعین مردمی همراهی کردند.

 جعفری در راستای تکریم ارباب رجوع و استماع بدون واسطه مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان به دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، در برنامه‌های از پیش اعلام شده به صورت مستمر و دوره‌ای در مجتمع‌های قضایی تهران حضور پیدا کرده و از نزدیک پاسخگوی مراجعین مردمی است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در سال جاری با حضور در مجتمع‌های قضایی کارکنان دولت، شهید مفتح، قدس، امام خمینی (ره)، ولی عصر (عج)، عدالت، شهید صدر، شهید کچویی، خانواده یک و بعثت پاسخگوی مراجعین مردمی بوده اند و در همین راستا نیز در روز ۱۹ تیر در مجتمع قضایی شهید مطهری، برنامه ملاقات مردمی دارند که مراجعین به این واحد قضایی می‌توانند جهت ثبت نوبت و اطلاعات بیشتر به دفتر کل این مجتمع مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha