• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402042616674
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

تغییرات فرآیند هدایت تحصیلی

تغییرات فرآیند هدایت تحصیلی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از آغاز صدور نمون برگ هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم سراسر کشور از روز گذشته (یکشنبه ۲۵ تیرماه) خبر داد.

به گزارش ایسنا، اصغر باقرزاده گفت: دانش آموزان پایه نهم، پس از طی مسیر سه سالۀ فرآیند هدایت تحصیلی و کسب شایستگی‌های لازم در راستای انتخاب مسیر زندگیِ تحصیلی- شغلی و انتخاب رشتۀ تحصیلی، از روز گذشته یکشنبه ۲۵ تیرماه می‌توانند با مراجعه به صفحه شخصی خود در سامانه my.medu.ir و بخش هدایت تحصیلی، نسبت به مشاهده اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب رشته تحصیلی آگاهانه اقدام کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر تصریح کرد: مدیران مدارس متوسطه اول با مراجعه به سامانه سیدا، می‌توانند نسبت به مشاهده و دریافت نمون برگ هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و هدایت آنان به مدارس متوسطه دوره دوم  اقدام کنند.

وی تاکید کرد: برگزاری جلسات راهنمایی گروهی برای دانش آموزان و والدین و همچنین ارائه خدمات مشاوره فردی توسط مشاوران مدارس به دانش آموزان متقاضی مورد تأکید و انتظار است.

باقرزاده با تاکید بر این‌که عملکرد کلیه دست اندرکاران در فرایند هدایت تحصیلی در سطح مدرسه، ناحیه، شهرستان و استان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، افزود: فرآیند هدایت تحصیلی امسال نسبت به سال‌های گذشته تغییرات مثبتی داشته است. از جمله این تغییرات، می‌توان به استانداردسازی آزمون‌های مشاوره‌ای، تحلیل نتایج حاصل از اجرای آزمون‌های رغبت و توانایی در قالب سیستم خبره فردی برای هر دانش آموز به صورت منحصر به فرد، استفاده از ظرفیت فضای بصری و تولید محتوای چندرسانه‌ای برای دانش آموزان، والدین، مشاوران، مدیران و تولید کارتابل فردی هدایت تحصیلی برای دانش آموزان، مشاوران و مدیران در سامانه هدایت تحصیلی اشاره کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی در پایان از مشاوران، مدیران، کارشناسان و تمامی دست اندرکاران این حوزه خواست، نسبت به تکمیل گام نهایی فرآیند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته مناسب دانش آموزان و همچنین ثبت نام به موقع دانش آموزان در مدارس متوسطه نظری و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، تمام تلاش خود را به کار ببندند، تا شاهد هدایت منطقی و مطلوبِ آینده سازان ایران اسلامی به سوی رشته‌های تحصیلی، متناسب با شرایط و ویژگی‌های شخصیتی، استعدادها، توانایی و علاقه دانش آموزان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha