• جمعه / ۳۰ تیر ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402043019514
  • خبرنگار : 71610

مانور ارتش سوریه در منطقه صحرا در بحبوحه تنش میان نیروهای آمریکا و روسیه

مانور ارتش سوریه در منطقه صحرا در بحبوحه تنش میان نیروهای آمریکا و روسیه

منابع خبری امروز (جمعه) اعلام کردند که یگانی از نیروهای مسلح سوریه پروژه عملیاتی تاکتیکی چند روزه را با استفاده از مهمات جنگی در منطقه صحرای سوریه انجام داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، سپهپد عبد الکریم محمود ابراهیم رئیس ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه و شماری از افسران ارشد ارتش این کشور در مراسم شروع این عملیات که در آن جنگ واقعی در مناطق بیابانی و کوهستانی شبیه سازی شد، حضور داشتند.

در این مانور تاکتیکی – عملیاتی که با استفاده از تجهیزات جنگی طی چند روز برگزار شد، یگان‌های نیروهای زمینی و هوایی ارتش سوریه شرکت داشتند.

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سپهپد ابراهیم از فرایند اجرای این طرح و تمهیدات اتخاذ شده و آمادگی واحدها سرکشی کرد.

طرح این مانور شامل حمله به استحکامات و موانع دشمن بود و در آن از یگان‌های توپخانه، راکت اندازها، هواپیماها و بالگردهای جنگی و همچنین یگان‌های مهندسی استفاده شد.

در پایان این مانور، سپهبد ابراهیم مراحل طرح را ارزیابی و از تلاش‌های فرماندهان میدانی و همه نیروهای شرکت کننده در این طرح تقدیر کرد.

وی بر اهمیت حفظ آمادگی نیروهای مسلح سوریه جهت انجام ماموریت شان در حفاظت از وطن وپاکسازی خاک کشور از لوث تروریسم و همچنین آزادسازی سرزمین آن از اشغالگران تاکید کرد.

ابراهیم همچنین تاکید کرد که سوریه در سایه رهبری حکیمانه و شجاع بشار اسد در مسیر تحکیم نقش و جایگاه عربی و منطقه‌ای و بین المللی خود قدم برمی‌دارد.

این مانور همزمان تشدید تنش بین هواپیماهای روسی از یک سو و هواپیماهای آمریکایی و فرانسوی از سوی دیگر بر فراز حریم هوایی سوریه همراه بود.

خبرگزاری روسی تاس به نقل از دریاسالار اولگ گورینوف، معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه، اعلام کرد که یک هواپیمای نظامی روسیه در جریان گشت زنی معمول بر فراز مرزهای جنوبی سوریه با مزاحمت «سیستم‌های هدایت» جنگنده‌های F-۱۶ ائتلاف تحت رهبری آمریکا قرار گرفت.

گورینوف گفت که جنگنده‌های F-۱۶ پرواز هواپیمای روسی را با سیستم‌های هدایت خود تحت تاثیر قرار دادند.

وی همچنین اعلام کرد که خلبانان ائتلاف بین المللی طی روز گذشته چندین بار حریم هوایی سوریه را نقض کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha