• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1402051509026
  • خبرنگار : 71429

عبدلیان پور اعلام کرد

ثبت نام ۱۱۰ هزار نفر در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه

ثبت نام ۱۱۰ هزار نفر در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت که ۱۱۰ هزار نفر در آزمون وکالت این مرکز که شهریور ماه برگزار می شود، ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، حسن عبدلیان‌پور در نشست خبری امروز ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: گرفتن یک مطلب و خبر از مسئولان بسیار سخت است و نتیجه این عمل نامگذاری روزی به عنوان خبرنگار است.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای خبرنگار ادامه داد: مراسمی در این مرکز برگزار نمی شود که خانواده شهدا در آن حضور نداشته باشند. این افتخار ماست که میزبان خانواده شهدا هستیم.  انتقادات مطرح شده از سوی خبرنگاران در جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفته است. اینکه یک وکیل بگوید در تمامی حوزه های حقوق مسلط است، درست نیست.

وی با اشاره به هتک حرمت قرآن گفت: در رابطه با این موضوع  کار ویژه ای را انجام دادیم  که به دلیل ملاحظاتی، امکان توضیح آن نیست تا مانع ایجاد نشود. وظیفه قانونی ما نبود ولی وظیفه شرعی ما است. افراد زیادی برای قرآن جان دادند و در قبال آن مسئول هستیم. در سطح بین‌المللی کارهایی انجام دادیم و در سوئد و دانمارک اقداماتی انجام داده‌ایم و کار ما شکایت و پیگیری ویژه است. در پرونده شهید سلیمانی هم در محاکم داخلی و هم در محاکم خارجی شکایت کردیم.

عبدلیان‌پور گفت: ما یک بیانیه دادیم و از وکلای کشور سوئد مطالباتی داشتیم. قرآن سوزی کار بدی بود که عواقب آن را هشدار داده ایم.

وی با اشاره به ضعف اطلاعات وکلای تخصصی گفت:  اقداماتی را در این زمینه داشتیم و ظرف دو ماه آینده اولین گروه از وکلای تخصصی ما پروانه خود را می‌گیرند و در پرونده‌های نوظهور وکالت تخصصی را شروع خواهند کرد. وکلایی که مرکز وکلا به رسانه‌ها معرفی خواهد کرد هم مورد وثوق هستند و هم تعهد و تخصص دارند.  به زودی بانک جامع وکلا تهیه و در اختیار خبرنگاران قرار خواهد گرفت.

عبدلیان پور افزود: سامانه‌ای را در هفته قوه قضاییه به نام حقوق عامه طراحی کردیم که قابل نصب در گوشی های موبایلی است. هر گاه موضوعی رخ می دهد با ورود به این اپلیکیشن پاسخ  کارشناسان حقوقی و انتظامی هم به صورت مکتوب و هم صوتی درباره اینکه چه اقدامی باید انجام دهند در آن قرار دارد و هر کسی در هر سطح از سواد و آگاهی حقوقی و عادی به صورت رایگان می تواند توضیحات را دریافت کند و حقوق به زبان ساده برای همه مردم است.

عبدلیان پور درباره تعداد داوطلبان  آزمون مرکز وکلا گفت: آزمون وکالت مرکز وکلا  شهریور ماه برگزار می شود و ۱۱۰ هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha