• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402051810935
  • خبرنگار : 71129

کاندیدای سنای آمریکا حکم دستگیری پوتین را «تهدیدی توخالی» دانست

کاندیدای سنای آمریکا حکم دستگیری پوتین را «تهدیدی توخالی» دانست

کاندیدای مستقل سنای آمریکا گفت، حکم دستگیری پوتین از سوی دیوان کیفری بین‌المللی، توخالی و پوچ است و هدفش ایجاد یک اوضاع امنیتی خطرناک برای رئیس یک ابرقدرت هسته‌ای است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "دیان سیر" کاندیدای مستقل سنای آمریکا گفت: این حکم دستگیری برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پوچ و توخالی است. این حکم یک اوضاع امنیتی خطرناک برای رئیس یک کشور ابرقدرت هسته‌ای ایجاد می‌کند. این مساله‌ای است که من قبلا هم گفته بودم.

وی ادامه داد: هیچ معیاری برای حقیقت وجود ندارد. در حال حاضر یک استاندارد دوگانه برای عدالت وجود دارد و از قرار معلوم نظم مبتنی بر قوانین به این معنی است که ما قوانین را ایجاد می‌کنیم؛ اما خود قوانین قراردادی و قابل تغییر هستند.

اظهارات این کاندیدای سنا چند ماه پس از تحقیقات از سوی رسانه‌های آمریکا در اوایل آوریل ۲۰۲۳ و کمی پس از صدور حکم دستگیری پوتین مطرح شدند که نشان می‌داد مبلغ پنج میلیون دلار به این نهاد حقوقی واریز شده است.

این یافته‌ها نشان داد که چطور صدور حکم دستگیری برای پوتین از سوی این دیوان با برگزاری یک کنفرانس بزرگ اهداکنندگان مالی در لندن همزمانی داشته و گزارش شد که مبالغ سنگین از سوی انگلیس و متحدانش بوده است.

دیوان کیفری بین‌المللی مارس ۲۰۲۳ حکم دستگیری پوتین و ماریا لووا بلوا، کمیسیونر حقوق کودکان بابت انتقال غیرقانونی کودکان از اوکراین به روسیه را صادر کرد.

روسیه بارها هرگونه انتقال اجباری کودکان را رد کرده و توضیح داده که مسکو خروج کودکان را برای دور کردن افراد از خط مقدم درگیری با اوکراین و قرار دادن آنها در مکان‌های امن و دور از خصومت‌ها انجام داده است.

گفتنی است روسیه صلاحیت دادگاه بین‌المللی کیفری را به رسمیت نمی‌شناسد، چون عضوی از اساسنامه رم نیست.

انفجار نورداستریم

دیان سیر همچنین گفت، کنگره آمریکا در تحقیقات درباره حملات علیه خط لوله نورداستریم نقش داشته چون تحقیقات بدون مشورت کنگره انجام شد که کاری غیرقانونی و برخلاف قانون است. نمی‌توانید تحقیقاتی انجام بدهید و کنگره را مطلع نکنید. این یک اقدام جنگی است. کنگره برای انجام چنین تحقیقی تاییدیه صادر نکرد و آنها این کار را بدون تایید انجام دادند. بنابراین، این حق حتمی کنگره است.
وی افزود که بر این باور است که دولت واشنگتن در حملات علیه این خط لوله انتقال گاز روسیه دست داشته چون جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هفتم فوریه ۲۰۲۲ و پیش از حمله روسیه به اوکراین اعلام کرده بود که واشنگتن به فعالیت این خط لوله پایان می‌دهد.
این کاندیدای مستقل سنای آمریکا ادامه داد: بایدن نگفت که این خط لوله را منفجر می‌کند او گفت که به فعالیتش پایان می‌دهد. او طرح ما را برای تخریب این خط لوله در نشست عمومی اعلام کرد.
این کاندیدا همچنین به گزارش‌هایی اشاره کرد که مدعی بودند لیز تراس، نخست وزیر سابق انگلیس درست پس از انفجارهای رخ داده در این خط لوله پیامی به این مضمون  آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا فرستاده بود: انجام شد!
وی به مقاله‌ای از سوی سیمور هرش،‌ خبرنگار محقق اشاره کرد که در آن به تجهیزات غواصی در آب های عمیق و وسایل انفجار کنترل از راه دور برای حمله به این خط لوله اشاره شده و خاطر نشان کرد، فقط معدود کشورهایی در جهان چنین قابلیت‌هایی را دارند.
دیان سیر گفت: به این دلیل است که من متقاعد شدم این آمریکا، انگلیس و شاید دانمارک و نروژ هستند که سیمور هرش درباره آنها نوشته است. تمامی این کشورها در انهدام این خط لوله گازی دست داشتند. امیدوارم که مردم این مساله را فراموش نکنند. فکر می‌کنم این چیزی است که باید واقعا به آن پاسخ داده شود. این کار ماست. این شغل من است. این شغل افرادی است که بر آشکار شدن حقیقت اصرار می‌ورزند.

بلوکه کردن دارایی‌های آمریکا

این سیاستمدار آمریکایی همچنین افزود، مسدود سازی دارایی‌های روسیه توسط آمریکا، سرقت است که سایر کشورها را ترغیب می‌کند تا از دست دلارهای آمریکا خلاص شوند. ما باید این دارایی‌ها را آزاد کنیم. این دزدی است. ما ۳۰۰ میلیارد دلار از روس‌ها دزدیده‌ایم و بعدش می‌گوییم "چرا مردم به آمریکا اعتماد ندارند؟" منظورم این است که این واقعا سرقت است. ما باید این کار را متوقف کنیم.
وی همچنین تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا علیه روسیه، کوبا، سوریه و دیگر کشورها را اقدامی برخلاف قوانین بین الملل دانست و گفت: تحریم‌ها بایستی خیلی زود رفع شوند. اینها سیاست‌هایی بی رحمانه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha