• چهارشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1402060100544
  • خبرنگار : 71661

فوربس: آخرین یگان ذخیره ارتش اوکراین تجهیزات ساخت ناتو را از دست داده است

فوربس: آخرین یگان ذخیره ارتش اوکراین تجهیزات ساخت ناتو را از دست داده است

اوکراین اخیراً تیپ مجهز ۸۲ ارتش خود را وارد میدان نبرد کرد، اما در همان هفته اول چندین فروند از خودروهای زرهی این تیپ هدف نیروهای روسیه قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، نشریه آمریکایی فوربس در گزارشی به وضعیت آخرین یگان ذخیره اوکراین پرداخته و نوشته است: تیپ ۸۲ هوابرد اوکراین در ۹ هفته نخست ضدحمله اوکراین که از جبهه‌های مختلف در جنوب و شرق این کشور آغاز شد، غایب بود. اما از وقتی که این تیپ بالاخره با ۱۴ تانک انگلیسی «چلنجر۲»، ۴۰ نفربر آلمانی «ماردر» و ۹۰ فروند نفربر زرهی آمریکایی «استرایکر» وارد میدان نبرد شده، به سرعت ادوات خود را از دست داده است.

طبق روایت این نشریه آمریکایی، تیپ ۸۲ هوابرد اوکراین تنها در یک هفته ۲ فروند از ۲۰ خودرو پاکسازی مین خود را از دست داده است.

هنوز مشخص نیست که چه چیزی به این خودروهای «ام۱۱۳۲اس» حمله کرده و آیا سرنشینان آن‌ها زنده مانده‌اند یا نه. این امکان وجود دارد که این خودروها قربانی همان مین‌هایی شده باشند که سعی در پاکسازی آن‌ها داشتند. همچنین ممکن است آن‌ها درگیر آتش توپخانه یا پهپادها شده باشند. به هر حال، تیپ ۸۲ اوکراین در همین مدت اندک ۱۰ درصد از استرایکرهای مین‌زدای خود را از دست داده است.

تا حدی پیداست که چرا فرماندهان اوکراینی تا همین اواخر ۲۰۰۰ عضو تیپ ۸۲ را به میدان نبرد اعزام نکرده‌ بودند. قرار بود که وقتی تیپ‌های سردمدار ضدحمله به عقب‌نشینی و تجدید قوا نیاز پیدا کردند، تیپ تازه‌نفس ۸۲ آماده پر کردن جای آن‌ها باشد.

این اتفاق هفته گذشته افتاد و اعضای تیپ ۸۲ در اطراف روبوتین وارد عمل شدند؛ یکی از مواضع مهم روسیه در محور توکماک به ملیتوپول در ۵۰ مایلی خط مقدم جنوب اوکراین.

روبوتین البته برای اوکراینی‌ها یادآور خاطرات خوبی نیست چراکه تلاش‌های چندباره آن‌ها برای تصرف آن با شکست مواجه شده و تصاویر تانک‌ها و نفربرهای آلمانی و آمریکایی منهدم شده آن‌ها تا مدت‌ها در میان رسانه‌های روسیه و همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد. 

تیپ ماشینی ۴۷ ارتش اوکراین که واحد اصلی ارتش این کشور در حمله به روبوتین بود، ۲۵ فروند از ۹۹ نفربر آمریکایی «ام-۲» خود را از دست داده بود. تیپ ۸۲ برای جبران سستی تیپ ۴۷ اعزام شد.

طبیعی است که نخستین ادوات نابودشده اوکراینی در این عملیات خودروهای ام۱۱۳۲اس باشند، چراکه کی‌یف آن‌ها را برای پاکسازی میادین مین در صدر صف نیروها می‌فرستد.

اکثر خودروهایی که برای پاکسازی میادین مین به کار می‌روند، زره‌های مستحکمی دارند، اما نه ام۱۱۳۲اس. این خودرو به نحوی طراحی شده که بشود آن را با هواپیماهای باری جابجا کرد، پس زره سبکی دارد. این بدین معناست که این خودروها در برابر انفجار مین، ترکش توپ، ‌موشک‌های ضدتانک و حتی مسلسل‌های سنگین، آسیب‌پذیر هستند.

با این تفاسیر، این خودروها در اجرای عملیات مین‌زدایی خود با مشکل مواجه می‌شوند. ارتش آمریکا پیش از اعزام این خودروها در میدان نبرد، ابتدا با کمک نیروی هوایی سربازان را وادار به اتخاذ موضع دفاعی و پنهان شدن در پناهگاه‌ها می‌کند تا این خودروها با کمترین خطر عملیات پاکسازی را انجام دهند.

اما ارتش اوکراین از پشتیبانی هوایی چندانی برخوردار نیست و توپخانه‌هایش هم مشغول هدف‌گیری توپخانه‌های روسیه هستند؛ پس این خودروها که زره سبکی دارند، به طعمه‌ای برای سربازان روسیه تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۱ ۲۳:۵۰

جنگ اوکراین صحنه ترسناکی از حضور تجهیزات انفجاری هوشمند بسیار دقیق و کنترل از راه دور نظامی را به نمایش گذاشته تنها جای نسبتا امن زیر. زمین است هر چیزی که دیده شود قابل نابود شدن است

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۲ ۰۹:۵۵

روش جدید بازدید بیشتره که چند وقته کلیپ خالی بدون تصویر فقط با ریتم آهنگ میذارید برا مخاطب عام!!!!این برا چندمین باره که چنین مواردی در شبکه اجتماعی خبریتون دیده میشه،، رعایت کنید لطفأ

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۰۲ ۱۱:۳۱

در مقابل انهدام بیش از ۴۰۰۰تانک روسی خسارت محسوب نمیشه ۳۱۴هلیکوپتر روس هم تا حالا ترکید پوتین تو بد باتلاقی گیر کرد