• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1402061811084
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

مدیرکل سازمان‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت عنوان کرد

روند صعودی مشارکت خیّرین در دوسال ابتدایی دولت سیزدهم

روند صعودی مشارکت خیّرین در دوسال ابتدایی دولت سیزدهم
عکس دریافتی از وزارت بهداشت.

مدیرکل سازمان ‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت، از رشد دو برابری مشارکت خیّرین در دو سال ابتدایی دولت سیزدهم، خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس محمد جواد حیدری ‌پور - مدیرکل سازمان‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت، در حاشیه سفر به جیرفت و جنوب کرمان، گفت: سمن‌ها و خیّرین، نماد مشارکت اجتماعی حوزه سلامت هستند و این مساله فراتر از آورده و بحث مادی است؛ یکی از رسالت‌های ما در این حوزه، تقویت اعتماد اجتماعی و توسعه آن در نظام سلامت است.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت با اشاره به رشد دو برابری مشارکت خیّرین سلامت در سال‌های 1400 و 1401 نسبت به 2 سال قبل، افزود: روند صعودی مشارکت خیران و افزایش مشارکت ایشان طی دو سال ابتدایی دولت سیزدهم به این معنا است که اعتماد اجتماعی به حوزه کارهای خیر بیشتر شده است.

حیدری‌پور تصریح کرد: در حوزه سازمان‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت سه شاخص به عنوان محورهای اصلی مبنای کار است که شامل عدالت و شفافیت، اولویت بهداشت و پیشگیری و تمرکز بر مناطق کم ‌برخوردار است.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت با بیان اینکه در حوزه خیّرین سلامت تلاش جدی داریم که مناطق کم برخوردار پوشش ویژه داشته باشند، تصریح کرد: سمن‌های فعال در حوزه سلامت بهترین تسهیل‌گران نظام سلامت در اجتماعی کردن و سهیم کردن مردم در حوزه سلامت هستند.

حیدری‌پور در ادامه گفت: اگر می‌خواهیم در درازمدت موفق و دارای پایداری باشیم، باید حوزه سلامت را مردمی کنیم و این نقش را سازمان‌های مردم ‌نهاد به بهترین شکل می‌توانند اجرا کنند.

مدیرکل سازمان‌های مردم ‌نهاد و خیّرین سلامت ضمن تاکید جدی بر مشارکت سازمان‌های مردم‌ نهاد و تشکل‌های غیردولتی، خاطرنشان کرد: جنوب کرمان جزو نقاط هدف ما است و نگاه ویژه به این منطقه داریم، وزیر بهداشت هم برای پوشش مناطق کم‌ برخوردار جنوب کرمان دستور ویژه داده است.

حیدری‌پور با اشاره به اهمیت و ضرورت تقویت مشارکت مردمی با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و خیّرین سلامت، گفت: خیّرین سلامت اتفاقات خوبی در جنوب کرمان رقم زده‌اند و امروز چند پروژه خیرساز افتتاح شده و با توجه به این‌ که جنوب کرمان به لحاظ کشاورزی جزو مناطق برخوردار است از این ظرفیت استفاده کنیم تا مشارکت مردمی در حوزه سلامت افزایش یابد.

مدیرکل سازمان‌های مردم ‌نهاد و خیّرین سلامت با اشاره به کلنگ‌ زنی ساختمان مرکز تالاسمی بیمارستان امام حسین(ع) منوجان با زیربنای ۲۰۰ مترمربع افزود: همزمان بخش تالاسمی بیمارستان منوجان که با اعتباری حدود ۳۰۰میلیون تومان تجهیز شده است، آغاز به کار کرد و امکان پوشش یک تا سه بیمار در روز را دارد. همچنین پانسیون شش واحدی پزشکان این بیمارستان که در ۲ طبقه با زیربنای ۶۰۰ مترمربع و اعتبار ۴میلیارد تومان تجهیز و احداث شده است، افتتاح شد.

حیدری‌پور با اشاره به وجود ۱۱۰ بیمار تالاسمی در رودبار و جازموریان افزود: مرکز تالاسمی بیمارستان رودبار جنوب نیز با مشارکت خیران با زیربنای۲۶۴ مترمربع و ۱۵ تخت با تجهیزات کامل به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت در پایان سفر خود به جیرفت، با خانواده اسلامی، خیّر سلامت کهنوجی که در ساخت فضای ام ‌آرآی بیمارستان کهنوج با دانشگاه مشارکت داشته‌اند، دیدار کرد و ضمن تقدیر از مشارکت این خانواده و دیگر خیّران سلامت، گفت: مشارکت خیّران در مناطق کم ‌برخوردار اهمیت ویژه‌ای دارد و باید از این ظرفیت در منطقه بهترین استفاده را در ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha