• پنجشنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402072719442
  • خبرنگار : 71402

تجمع همبستگی دانشجویان هاروارد با فلسطین علیه جنایات اشغالگران

تجمع همبستگی دانشجویان هاروارد با فلسطین علیه جنایات اشغالگران

گروه‌های حامی فلسطین روز چهارشنبه در دانشگاه هاروارد تجمعی گسترده برگزار کرده و جنایات اسرائیلی‌ها به ویژه حملات هوایی علیه بیمارستان المعمدانی در غزه را که جان صدها تن را گرفت، محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت دیلی میل، این اعتراضات در دوازدهمین روز از درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی و به دنبال انتشار نامه‌ای با حمایت ۳۳ گروه دانشجویی دانشگاه هاروارد که رژیم تل‌آویو را مسئول حمله حماس می‌دانستند، برگزار شد.

کمیته «همبستگی هاروارد فلسطین» و گروه «دانشجویان فارغ التحصیل هاروارد برای فلسطین»، راهپیمایی روز چهارشنبه را از محوطه اصلی هاروارد در کمبریج تا دانشکده بازرگانی آن در بوستون ترتیب دادند.

براساس دعوتنامه این گروه‌ها، راهپیمایی‌های اعتراضی حمله هوایی مرگبار رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه سازماندهی شد. در بروشور این مراسم نوشته شده بود: «اعتراض و خواب‌مرگ. بیش از ۸۰۰ نفر در حمله هوایی اسرائیل به بیمارستانی در غزه کشته شدند. خواستار پایان دادن به نسل‌کشی مداوم هستیم.»

تجمع همبستگی دانشجویان هاروارد با فلسطین علیه جنایات اشغالگران

ویدئوهایی از این مراسم نشان می‌دهد که معترضان خیابان‌های اطراف چارلز ریور را پر کرده‌اند و بسیاری از آنها پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز در می‌آورند و شعارهایی مانند «عدالت نباشد، صلح نیست» را سر می‌دهند و تابلوهایی در دست دارند که بر روی آن نوشته شده بود «نسل‌کشی در غزه را متوقف کنید.»

تجمع همبستگی دانشجویان هاروارد با فلسطین علیه جنایات اشغالگران

این جمعیت معترض سپس به سمت دانشکده حقوق تجاری رفت، جایی که آنها به نشانه مقاومت و همبستگی، دسته‌جمعی روی چمن‌ها دراز کشیدند و وانمود کردند که مرده‌اند. تصاویری ویدیویی از اینستاگرام کمیته همبستگی فلسطین نشان می‌دهد که بسیاری از دانشجویان معترض چفیه داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha