• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402080201253
  • منبع : بازار

راهنمای سفر به قبرس

راهنمای سفر به قبرس

با رزرو بلیط قبرس، به جزیره‏ای رویایی با آفتابی گرم و دریایی درخشان سفر خواهید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از فلای تودی، سفر به قبرس، تجربه‌ای هیجان‎انگیز و خارق‌العاده را برای گردشگران رقم می‎زند؛ از این‌رو از محبوب‌ترین مکان‎ها برای سفر و گشت ‎و گذار محسوب می‌شود. طبیعت وصف‌نشدنی و زیبایی انکارناپذیر قبرس زبان‌زد است؛ سواحلی از شن‎های زرین، نسیم خنک شبانگاهی و جنگل‎هایی مملو از عطر کاج، منظره‎ای بی‌نظیر را به تصویر می‎کشند. گشت‌ و گذار در شهرهای تاریخی و دیدن کلیساهای باشکوه بیزانسی با معماری مسحورکننده، چشم هر بیننده‎ای را خیره می‎کند. این کشور یکی از مقاصد توریستی محبوب برای گردشگران و توریست‌ها، به‎ویژه ایرانیان است که گذراندن اوقات فراغت را در مکانی آرام و دنج، برای آن‎ها فراهم می‎سازد.

موقعیت جغرافیایی قبرس

قبرس بعد از سیسیل و ساردنی، به‌عنوان سومین جزیره بزرگ مدیترانه، طبیعت بکر و زیبا و تاریخ‎ و فرهنگ منحصربه‌فردی دارد. این کشور جزیره‌ای به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم شده است که بخش شمالی قبرس محل زندگی ترک‌زبانان و بخش جنوبی آن را محل اقامت یونانی‌تبارها تشکیل می‎دهد. از این‌رو دو زبان یونانی و ترکی، زبان‌های رسمی قبرس به‌شمار می‎روند. برای سفر به قبرس انتخاب‎های متفاوتی خواهید داشت؛ می‎توانید از طبیعت بکر و دست‎نخورده آن لذت ببرید یا به دنبال شهری مدرن و اروپایی باشید. قبرس شمالی، جزیره ترک‌نشین‎ها، دست‌نخورده باقی مانده است؛ با سفر به این قسمت از قبرس، شهرها و روستاهای آرامی را خواهید دید که تاریخ را تداعی می‎کنند. بر اساس آمارهای انجام‌شده قبرس جنوبی و اروپایی، بخش جذاب‌تری برای گردشگران بوده است. انتخاب سفر به بخش جنوبی یا شمالی قبرس، به سلیقه و بودجه سفرتان بستگی دارد. بد نیست بدانید واحد رسمی پول قبرس یورو است؛ اما قبرس شمالی، امکان پرداخت هزینه‏ها با واحد لیر را برای گردشگران فراهم می‎کند. بر این اساس سفر به قبرس شمالی، سفری ارزان‎تر را برای شما رقم می‎زند.

بهترین زمان سفر به قبرس

قبرس دارای آب ‌و هوای مدیترانه‌ای است؛ تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی سرد دارد که با پاییز و بهاری کوتاه از هم جدا می‌شوند. در قبرس، آفتاب ۳۴۰ روز به این جزیره می‌تابد؛ فروردین تا پایان شهریور، اوج تابش خورشید است که حدود ۱۱ ساعت در روز را دربر می‎گیرد. در این جزیره از بادهای تند و طوفان‎های گاه و بی‎گاه خبری نیست؛ تنها ارتفاعات کوه‎های ترودوس است که برای هفته‎های متمادی پوشیده از برف خواهند بود. این ارتفاعات یکی از جاذبه‎های محبوب اسکی‌بازان به‌شمار می‎رود. ماه ژانویه بهترین زمان سفر به قبرس و استقبال از سال نو خواهد بود. این ماه اوایل زمستان و شروع روزهای سرد قبرس با دمای ۱۵ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد است. جشن سال نو در هفته اول این ماه، در سراسر قبرس برقرار است و سواحل و مکان‌های تفریحی جایی برای سوزن انداختن ندارند. اگر شلوغی و سرمای قبرس را دوست ندارید، بهتر است زمان دیگری را برای سفر به این جزیره انتخاب کنید. ماه‌های می و ژوئن، ماه‎های بدون بارندگی در قبرس هستند و دما بین ۲۵ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد است. همچنین در این ماه‌ها از سال مراکز تفریحی قبرس دوباره شروع به فعالیت می‎کنند. اگر در ماه می بلیط ارجان (قبرس) را رزو کردید فرصت بازدید از رویدادهای Anthestiria را از دست ندهید. نمایشگاه‌های گل‎وگیاه در شهرهای بزرگ قبرس برگزار می‌شود و با دنیایی از گل‎وگیاه روبه‎رو می‌شوید.

راهنمای سفر به قبرس

رزرو بلیط تهران قبرس

برای رزرو بلیط ارجان (قبرس) به یک سایت آنلاین فروش بلیط مراجعه کنید و با واردکردن مبدا، مقصد، تاریخ و تعداد مسافر با لیستی از بلیط‌های متنوع روبه‌رو خواهید شد. شما می‌توانید بر اساس فلیترینگ وب‌سایت، بلیط‌ها را از ارزان‎ترین به گران‌ترین دسته‌بندی کنید. همچنین می‎توانید از فیلتر بلیط چارتری و لحظه آخری کمک بگیرید تا سفری ارزان را برای خود رقم بزنید. پس از انتخاب بلیط بر اساس ساعت و نوع هواپیما، به صفحه پرداخت بانکی وارد می‌شوید و با واردکردن رمز دوم موفق به خرید بلیط سفرتان خواهید شد.

مکان‌های گردشگری قبرس

قبرس علاوه‎بر طبیعت بکر و زیبایش، مکان‎های تاریخی بسیاری نیز دارد که از معروف‌ترین و محبوب‎ترین مکان‎های گردشگری محسوب می‌شوند. شما در این جزیره بنادر، کلیساها و سواحل دیدنی بسیاری برای گشت ‎و گذار خواهید داشت. بنابراین برنامه سفرتان را به‌گونه‌ای بچینید که از مکان‌های جذاب قبرس دیدن کنید.

بندر و قلعه گیرنه 

معماری پیچیده قلعه گیرنه، برای کسانی که به معماری علاقه‎مند هستند و تاریخ برایشان در معماری خلاصه می‌شود، بسیار جذاب خواهد بود. بندر گیرنه حال ‌و هوای زنده‌ای دارد و کافه‌ها و رستوران‌هایش برای صرف غذاهای محلی، انتخابی مناسب هستند.

کلیسای بلاپایس

کلیسای بلاپایس با فضایی مملو از آرامش، مختص عاشقان سبک معماری گوتیک است. این بنا در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده و در ۵ کیلومتری شهر گیرنه قرار دارد.

دیوارهای شهر فاماگوستا

دیوارهای شهر فاماگوستا، یکی از بهترین معماری نظامی در قبرس شمالی است. این دیوارها، در طول تاریخ کاربردهای متنوعی داشتند. معماران در گذشته آنها را بلند و نازک ساخته شده بودند؛ اما ونیزی‎ها تغییراتی در این دیوارها ایجاد کردند تا برای حفاظت از شهر در برابر عثمانی‌ها مناسب‌ باشند.

شهر نیکوزیا

شهر نیکوزیا پایتخت قبرس نیز، با خیابانی به نام خیابان لدرا به دو بخش شمالی و اروپایی تقسیم شده‌ است. این شهر، انتخابی مناسب برای عاشقان موزه و تاریخ خواهد بود. برای بازدید از موزه‌های متعدد شهر نیکوزیا، موزه قبرس،‌ موزه بیزانتین و موزه رصدخانه لدرا را در اولویت قرار دهید. در موزه رصدخانه لدرا، می‌توانید از طبقه یازدهم، به مشاهده خط سبز بپردازید و تقسیم‌بندی قبرس شمالی و جنوبی را از نزدیک ببینید.

آکاماس پنینسولا 

آکاماس پنینسولا، قابی بی‎نظیر از یک طبیعت بکر است. مکانی عاری از جاده و به‎دور از مدرنیزگی شهرها را می‎توانید در آکاماس پنینسولا ببینید. پنینسولا جایی خارق‎العاده برای دوچرخه‌سواری بی‌انتها و پیاده‌روی رویایی، در شمال غرب قبرس است. تکه‎ای از بهشت که پرندگان و خزندگان بومی و لاک‌پشت‌های دریایی را در خود دارد.

آییا ناپا

آییا ناپا تفریح‎گاهی در جنوب شرقی قبرس است که دیدن زنده‌ترین و بیدارترین شب‌ها را برای شما فراهم می‌سازد. غذاها و نوشیدنی‌های متنوع و موسیقی زنده در آییا ناپا شوروحال این شب‌ها را دو چندان می‌کند. پیاده‌روی در ساحل نیسی و ساحل ماکرونیسوس در طول روز برای شما می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

راهنمای سفر به قبرس

انتهای رپرتاژ آگهی


 


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha