• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402080201343
  • خبرنگار : 71505

خزانه دار شورای شهر تهران خبر داد

تحقق۹۰ درصد بودجه ۶ ماهه نخست شهرداری تهران/ پیش بینی واریز۲۰ همت ارزش افزوده به حساب شهرداری

تحقق۹۰ درصد بودجه ۶ ماهه نخست شهرداری تهران/ پیش بینی واریز۲۰ همت ارزش افزوده به حساب شهرداری

خزانه دار شورای شهر تهران از تحقق۹۰ درصد بودجه ۶ ماهه نخست سال جاری شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، حبیب کاشانی در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ارائه گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران در ۶ ماه ابتدایی سال جاری، گفت: بودجه امسال ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان است که در ۶ ماه ابتدایی سال ۳۴ هزار و ۸۲۹ میلیارد تومان نسبت وصولی به کل بودجه مصوب ۴۵.۸۳ درصد بوده است که در مجموع ۹۰ درصد بودجه ۶ ماهه محقق شده است.

وی با بیان اینکه از ۳۴ هزار و ۸۲۹ میلیارد تومان عملکرد نقد و غیرنقد ۳۳ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان عملکرد نقد و یکهزار و ۶۵۶ میلیارد تومان عملکرد غیرنقد بوده است، افزود: در فصل درآمدها باید در ۶ ماه نخست سال ۳۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان درآمد محقق می شد که ۳۲ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان درآمد کسب شده و در درآمدهای نقدی بالای ۱۰۰ درصد پول دریافت کرده ایم.

وی ادامه داد: در بخش منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه ای باید بیش از ۹۱۲ میلیارد تومان وصول شود که باید سه هزار و ۳۷۱ میلیارد تومان باشد و ۲۷ درصد مبلغ مصوب را به خود اختصاص می دهد. در منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی نیز باید دو هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان وصول می‌شد که هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان معادل ۴۱ درصد محقق شده است.

خزانه دار شورای شهر تهران با اشاره به درآمدهای شهرداری در ۶ ماه ابتدایی سال گفت: در فروردین و اردیبهشت ماه درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومان، خردادماه بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، تیرماه پنج هزار و ۱۰۰، مردادماه ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و شهریورماه پنج هزار  و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان عوارض کالا بوده که ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان محقق شده است، افزود: پیش بینی می کنیم که ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده نیز تا پایان سال به شهرداری واریز شود که می تواند کمک خوبی در حوزه حمل و نقل و پرداخت حقوق‌ها باشد.

کاشانی تأکید کرد: در خصوص هزینه‌ها در بخش نقدی و غیرنقدی اعتبار ابلاغی در سه بخش هزینه ای، تملک دارایی مالی و سرمایه ای در مجموع ۶۷ هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان ابلاغ شده و با اختصاص اعتبار ۴۴ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۵ هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۳۴ درصد است.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در خصوص هزینه ها در بخش غیر نقدی اعتبار ابلاغی در ۲ بخش تملک دارایی سرمایه ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۱۲ هزار و ۲۰ میلیارد تومان ابلاغ شده و لیکن با تخصیص اعتبار ۱۱ هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۰ هزار و ۹ میلیارد تومان، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار حدود ۸۲.۸ درصد است.

وی افزود: در نتیجه در خصوص هزینه‌ها در بخش نقدی و غیر نقدی اعتبار ابلاغی در ۳ بخش هزینه‌ای، تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۷۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان ابلاغ شده که با توجه به تخصیص اعتبار ۵۵ هزار و ۸۰۱ میلیارد تومان و پرداخت نقدینگی ۳۰ هزار و ۹۲ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۶ هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۲۸.۹۹ درصد بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha