• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402081611739
  • خبرنگار : 71368

اعضای شورای شهر تهران مطرح کردند؛

ازلزوم توجه به سرانه سلامت مردم تهران تا ارائه برنامه‌های فرمانداری برای اتباع و اسکان غیر رسمی

ازلزوم توجه به سرانه سلامت مردم تهران تا ارائه برنامه‌های فرمانداری برای اتباع و اسکان غیر رسمی

اعضای شورای شهر تهران به بیان نظرات خود پس از استماع گزارش فرماندار تهران پرداختند و بر لزوم ارائه برنامه‌های فرمانداری برای اتباع و اسکان غیر رسمی، توجه به سرانه سلامت مردم تهران، حل مشکل نمایشگاه بین‌المللی برای مردم و رفع مشکل ترافیک و آلودگی هوا در پایتخت شدند.

به گزارش ایسنا، تشکری هاشمی پس از استماع سخنان فرماندار تهران با بیان اینکه امیدوارم حضور فرماندار تهران به حل مشکلات شهری کمک کند، گفت: فرماندار تهران در شهری فعال است که سایه استانداری و وزارت کشور هم بر او وجود دارد؛ اما مطابق قانون انجام وظایف شهر تهران بر عهده فرمانداری است و انتظار ما این است که فرمانداری در کنار شورای شهر نسبت به حل مشکلات پایتخت اقدام کند.

فرمانداری تهران به عنوان نماینده دولت باید مدیریت شهری را کمک کند

وی با بیان اینکه مردم شهر تهران با دو مشکل آلودگی و ترافیک دست و پنجه نرم می‌کنند و به نظر می‌رسد باید با برگزاری جلسات تخصصی و مشترک در طول سال و نه برگزاری جلسات اضطراری فکری به حال این موضوع کنیم، افزود: برای حل ترافیک هم نیازمند هم اندیشی با فرمانداری هستیم اما می‌بینیم که در جلسات شورای ترافیک تهران جای فرمانداری خالی است و این در حالیست که فرمانداری به عنوان نماینده دولت باید مدیریت شهری را در مورد مسائل مالی حمل و نقل عمومی همچون پرداخت یارانه بلیت یا پرداخت جرایم راهور کمک کند.

وی افزود: طبق قانون نرخ گذاری‌ها بر عهده شورای شهر است؛ اما متاسفانه می‌بینیم که جدیدا نرخ گذاری‌هایی از سوی ستاد تنظیم بازار شاهد هستیم که از فرمانداری می‌خواهیم در خصوص این نوع مداخلات ورود کند.

نمایشگاه بین‌المللی برای مردم مشکل ساز شده 

در ادامه علیرضا نادعلی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه فعالیت نمایشگاه شهر آفتاب یکی از مشکلات شهر تهران است، گفت: ما از ابتدای این دوره مدیریت شهری در خصوص فعالیت نمایشگاه آفتاب و برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در سایت سئول مسائلی را مطرح کردیم و می‌بینیم که نمایشگاه بین‌المللی برای مردم مشکل ساز شده و در برخی موارد احساس می‌کنیم که لجبازی شده است. مثلا قرار بود نمایشگاه خودرو در بهمن ماه در نمایشگاه آفتاب برگزار شود و حالا نمایشگاه بین‌المللی می‌خواهد نمایشگاه خود را در همین ماه برگزار کند و باید بگویم ما ظرفیتی در شهر داریم اما مردم را معطل می‌کنیم و این بسیار بد است.

سرانه سلامت شهر تهران حتی از بسیاری از شهرستان‌ها پایین‌تر است

سوده نجفی نیز در واکنش به سخنان فرماندار تهران با اشاره به اینکه سرانه سلامت شهر تهران حتی از بسیاری از شهرستان‌ها پایین‌تر است، گفت: شهرداری تهران متولی این امر نیست اما در قالب خانه‌های سلامت اقداماتی را انجام داده است و از فرمانداری می‌خواهیم که از دولت و وزارت بهداشت مطالبه کند که به سلامت تهرانی‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آیا سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر مسئولیت خود درباره ترافیک و آلودگی هوا در تهران را انجام دادند؟

ناصر امانی نیز با تاکید بر اینکه بارها اعلام کردم که تهران سه بعد دارد، گفت: تهران به عنوان پایتخت، تهران به عنوان یک کلانشهر میلیونی و تهران به عنوان یک شهر باید مورد توجه قرار گیرد و جای سوال است که آیا نگاه‌ها و برنامه‌های راهبردی‌مان در مورد تهران منطبق بر این سه بعد است و آیا نباید برای هر بعد راه حلی جداگانه داشت؟

وی با بیان اینکه از نگاه تهرانی‌ها مسئله آلودگی هوا و ترافیک از مهمترین مشکلات این شهر است که در سخنان شما به آن توجه کمی شد، گفت: شهرداری تهران در زمینه حل این دو مشکل اقدامات خوبی را انجام داده اما آیا سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر هم مسئولیت خود را انجام دادند؟

لزوم تعامل بیشتر در حوزه فرهنگی در تهران

نرگس معدنی پور نیز به تعامل بیشتر در حوزه فرهنگی تأکید کرد و گفت: تغییرات سریعی را در حوزه فرهنگی و اجتماعی شاهد هستیم و این در حالیست که بررسی طرح‌ها و لوایح با این سرعت پیگیری نمی‌شود. به گونه‌ای که در برخی لوایح فرهنگی رفت و برگشت مصوبه بین فرمانداری بسیار زمانبر شده است.

فرمانداری تهران چه برنامه‌ای برای اسکان غیر رسمی دارد؟

زهرا شمس احسان نیز در واکنش به سخنان فرماندار تهران، گفت: مردم تهران امیدوارند که با رویکرد جدید مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند حل و فصل شود؛ اما باید بگویم که کلانشهر تهران اثرات زیادی بر شهرهای اطراف و حاشیه خود می‌گذارد و برای من سوال است که در حال حاضر فرمانداری چه برنامه‌ای برای اسکان غیر رسمی که متاسفانه تهران را تحت الشعاع خود قرار داده، دار؟

شهردار تهران عضو دائمی شورای حفاظت آب شهرستان شود

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط بحران آبی تهران و بر اساس قوانین بالادستی لازم است که شهردار تهران عضو دائمی شورای حفاظت آب شهرستان شود، گفت: با توجه به جمعیت اتباع در شهر تهران باید هماهنگی بین فرمانداری‌های استان تهران و اداره اتباع صورت گیرد و این امر ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha