• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402092115193
  • خبرنگار : 71129

مدودف: سازمان ملل کارایی ندارد

مدودف: سازمان ملل کارایی ندارد

مدودوف گفت، سازمان ملل در انجام وظایفش ناکام مانده چون اعضایش نمی‌توانند درباره چیزی توافق نظر داشته باشند.

به گزارش ایسنا، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: به سازمان ملل نگاه کنید. مهمترین و اصلی‌ترین نهاد در سیستم روابط بین الملل نتوانسته به وظایفش عمل کند چون کشورهای عضوش مواضع بسیار مختلفی از هم دارند. کشورهایی در این نهاد هستند که می‌خواهند خواسته‌های خود را به دیگران دیکته کنند و ایده‌هایشان را فراتر از قوانین و سیستم قانون بین‌الملل قرار دهند که برخی از آنها هیچ بعد حقوقی ندارند.

به نقل از خبرگزاری تاس، مدودف همچنین به دکترین حکمرانی آمریکا اشاره کرد و گفت: این دکترین، نانوشته است. وقتی از آنها سوال می‌پرسیم که این قوانین را به ما نشان دهید، چیزی برای نشان دادن و عرضه کردن وجود ندارد.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه در ادامه گفت: تصور آمریکا و متحدانش این است که هرچیزی می‌گوییم، قوانین بین‌المللی است و هر چه احساس می‌کنیم، قانون درستی است.

مدودف در ادامه خاطرنشان کرد: بحران عظیم سیستم قانون بین‌المللی قرن گذشته اکنون واضح است. قانون بین‌الملل از بین نرفته اما شاهد یک بحران بزرگ و عظیم در آن هستیم. همه چیز دچار چالش شده چون زندگی تغییر کرده و نهادها راهی را که باید بروند، نمی‌روند.

این مقام مسئول دولت مسکو در ادامه گفت: این قانون منعطف است و می‌تواند تغییر کند. اگر به زبان اسلحه با هم صحبت نکنیم، می‌توانیم سیستم قانون بین‌الملل را بهبود ببخشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۲۰:۳۷

سازمان ملل نیست.شده سازمان آمریکا،انگلیس وفرانسه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۰۹:۳۸

سلام سازمان ملل را به آسیا منتقل کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۲:۱۹

سلام آقای مدودوف درست ادراک کرده است مشکل را همان اول کار که که کشورهای پیروز جنگ جهانی دوم برای خود حق وتو قائل شدند برای این که ساختار سازمانی سازمان ملل را دور بزنند و منافع کشورهای خودرا تامین کنند بوده است. گرچه اکنون کشورهای بیشتری وارد شورای امنیت شده اند ولی بازهم دور زدن وبی ارزش کردن عمل کردها یا خواسته های جامعه ملل متحد را در خود دارد این ساختار شورای امنیت، باید سازمان ملل فقط همه کاره باشد نه یک یا چند کشور،بجای آن شورای امنیت باید یک شورای کارشناسی متشکل از کشورهایی که بهتر عمل کرد داشته اند برای جهان در هر سال انتخاب شود ،واین کشورها که درست تر عمل کرده اند در سوی اهداف بشری سازمان ملل یقینا از تفکر وشناخت با کیفیت تری برخوردار بوده اند و باید کارشناسانی را به این شورای کارشناسی سازمان ملل بفرستند،تا این شورای روی خواسته های مجمع عمومی واهداف سازمان ملل کار کنند و نتیجه نهایی را به شورای عمومی سازمان ملل باز خورد کنند از خواسته ها و نیازهای جهانی تنها با این مکانیزم هست که جهان روی صلح واشتی وپیشرفت واقعی همگانی را وهمکاری های مثمر ثمر ومفید را خواهد دید