• دوشنبه / ۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402100402403
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اعلام کرد

تغییر رویکرد اجرایی نهضت‌ سوادآموزی/ رشد سواد در کشور

تغییر رویکرد اجرایی نهضت‌ سوادآموزی/ رشد سواد در کشور

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به این که در زادروز نهضت باید یک جهش دوباره در ماموریت‌ها، راهبردها و راهکارهای نهضت داشته باشیم، افزود: یکی از تغییراتی که در آینده نهضت باید اتفاق بیفتد، تغییر رویکرد اجرایی نهضت از تصدی‌گری به تنظیم گری است.

به گزارش ایسنا، علیرضا عبدی در همایش گرامیداشت هفته سوادآموزی و تجلیل از فعالان حوزه سوادآموزی شهر تهران، اظهارکرد: تشکیل نهضت سواد آموزی توسط امام راحل(ره) حرکتی بود که ریشه در اندیشه متعالی و فهم عمیق وی داشت.

وی با اشاره به این که پیام امام راحل(ره) در تشکیل نهضت سواد آموزی بر مبنای جریان مردمی و تکلیف الهی شکل گرفت، گفت: پیام امام راحل(ره) در همان روزهای اول انقلاب یک جریان بالنده اجتماعی در جهت هم افزایی ملی و رشد اجتماعی ایجاد کرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تاکید بر این‌که ما باید بازتعریف جدیدی از سواد داشته باشیم، افزود: نهضت سوادآموزی در برنامه هفتم توسعه، تعریف جدیدی از سواد ارائه می‌کند و در رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، علما، اندیشمندان یک مصوبه در برنامه هفتم توسعه مبنی بر اینکه نهضت باید ادامه مسیرش به توسعه و تعمیق سواد، بازتعریف سواد و آموزش‌های دائمی و همگانی ادامه پیدا کند، تصویب شد.

وی با اشاره به این که در زادروز نهضت باید یک جهش دوباره در ماموریت‌ها، راهبردها و راهکارهای نهضت داشته باشیم، افزود: یکی از تغییراتی که در آینده نهضت باید اتفاق بیفتد، تغییر رویکرد اجرایی نهضت از تصدی‌گری به تنظیم گری است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه نهضت یک جنبش همگانی بین مردم و دستگاه‌های اجرایی است، گفت: در گام بعدی باید همت خود را معطوف به مردمی سازی نهضت کنیم. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عبدی در پایان با اشاره به اینکه در دولت جدید از ۹۷ درصد باسوادی به ۹۸ درصد رسیده‌ایم، گفت: اصلی‌ترین کاری که اتفاق افتاد، مصوبه مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه بود و ما باید پایه‌های تحقق این مصوبه را به صورت درست در اساسنامه و در آیین نامه اجرایی آن پی‌ریزی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۱۵:۰۴

بزرگترین مشکل سواد آموزی در کشور اینه کسانی مسئول میشن که از سواد آموزی شناختی ندارند .یکی از آموزش دهندگان مجری و کاربلد باید رئیس سازمان نهضت سوادآموزی شود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۱۶:۴۰

با عرض سلام همون طور که خودتون میدونید و می‌فرمایید نهضت یه گام مهم و مفید بود برای باسوادی و ریشه کنی بی سوادی و ما آموزشیار آن نهضت به خصوص آموزشیاران قبل 92 که واقعاً زحمت بسیار کشید هلند از شما انتظار داریم که ماها هم در این گام مهم سهیم بوده و هستیم و دوست داریم باز هم همکاری کنیم ولی واقعا خسته شدیم از بلا تکلیفی نه امنیت شغلی داریم نه بیمه از شما عزیزان و مسئولین خواهشمند هستیم که به فکر ماهم باشی با تشکر جمعی از آموزشیار آن قبل 92

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۲۰:۱۷

سلام وقت بخیر لطفا آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی را اگر حداقل بیمه وماهیانه حقوق شامل بشوند خیلی ممنون میشویم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۱:۴۶

با سلام در حال حاضر دیگر هیچ سواد آموزی وجود ندارد و ۹۹درصد باسوادین در ایران ا،ما به دلایل اینکه دره نهضت بسته نشود و این نیروهای خدوم نهضتی ر همه بالای ۱۰ سال سابقه دارد استخدام نکنند و همچنین چون بودجه کلانی که از سمت یونیسف می آید حذف نشود و مسئولان بالا دست نهضت بخور بخور کنند همچنان بی‌دلیل چرخ نهضت رو میچرخانند واقعا که تاسف دارد.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۰۸:۱۳

اوف از این جلسه هایی که هیچ عملکردی پشتش نداره،و فقط حرفه.فکری بحال تعیین تکلیفشون کنید،حداقل کاری که میتونید برگزاری آزمونه.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۶:۵۶

سلام شوهرم به دلیل مشکل مدارکی نتونسته درس بخونه چند بار به آموزش وپرورش مراجعه کردیم برای اینکه شوهرم در کلاس های نهضت شرکت کند ولی گفتن نهضت جمع شده

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۲۲:۳۴

در اکثر کشورهایی که درصد بیسوادی بالا بوده ریشه کنی بیسوادی در یک برنامه کوتاه مدت اتفاق افتاده الان نهضت سواد آموزی بیش از ۴۴ سال است فعالیت میکنه تازه از تغییر رویکرد حرف میزنند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۱:۱۹

با سلام سواد آموزی الان باید تغییر کند و سواد رسانه جایش را بگیره و خیلی هم طرفدار داره البته باید آموزش دهنده امیدی برای این کار داشته باشه با بیمه ی کامل کردن و یه حقوق بخور و نمیر.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۱:۲۰

ما آموزش دهنده را