• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۰۰:۱۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1402100603628
  • خبرنگار : 71429

معاون منابع انسانی قوه قضاییه:

روند تحقق پیوست‌نگاری فرهنگی در دستگاه قضا تسریع شود

روند تحقق پیوست‌نگاری فرهنگی در دستگاه قضا تسریع شود

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه‌ قضاییه با بیان اهمیت و ضرورت توجه به مقوله فرهنگ و پیوست‌نگاری فرهنگی در قوه قضاییه عنوان کرد: بایستی در روند تحقق پیوست‌نگاری فرهنگی در قوه قضاییه تسریع شود.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، یازدهمین نشست شورای مدیران معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲ با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه‌ قضاییه و جمعی از مدیران کل ادارات تابعه و مشاوران این معاونت برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دو دستور کار ارائه پیوست فرهنگی در بررسی فرایند های اداره کل جذب و گزینش و ارائه گزارش درخصوص عملکرد فرهنگی دادگستری های سراسر کشور در شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ از سوی رییس امور فرهنگی قوه قضاییه بعنوان مباحث مهم جلسه و در راستای پیگیری برنامه های سند تحول قضایی از سوی مریم خزائی رییس حوزه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه قرائت شد.

محمدباقر الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در بررسی اولین دستورکار با بیان اهمیت و ضرورت توجه به مقوله فرهنگ و پیوست نگاری فرهنگی در قوه قضاییه عنوان کرد: با مطالعه آسیب شناسی فرهنگی این ضرورت پیش می آید که بایستی در روند تحقق پیوست نگاری فرهنگی در قوه قضاییه تسریع شود.

این مقام عالی قضایی گفت: صرف پرداختن به فرهنگ کافی نیست بلکه بیان گستره مفهوم و معنای فرهنگ محل مورد بحث است. آداب و رسوم جامعه، فرهنگ هر جامعه ای را تشکیل می دهد رفتار، گفتار و تصمیمات مورد پذیرش افراد جامعه با تعریف جامع از مفهوم فرهنگ دستخوش سلیقه نمی شود.

الفت اذعان داشت: در مواجهه با فرهنگ عمومی به‌معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج دارد، توجه به فرهنگ سازمانی، فرهنگ جامعه اسلامی و فرهنگ سازمانی در جامعه اسلامی نیز ضرورت دارد تا به درک مشترکی از آن برسیم.

وی تاکید کرد: بایستی از افراد علاقمند، متخصص و پیگیر در تولید بسته و پیوست فرهنگی بهره گیری شود و بر روی مقوله ها بصورت عمقی کار شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه‌ قضاییه با اشاره به اینکه تعارض فرهنگی جامعه را دچار انحراف و کج فهمی می کند، بیان داشت: کار فرهنگی کار پر ارزشی است که باید به آن پرداخته شود مبنای کار فرهنگی را قرآن کریم قرار دهیم یعنی با استفاده از کلام خدا، مدیریت از نگاه قرآنی و با هنرمندی و ذوق وصف ناپذیر مفاهیم را از دیدگاه زیبا شناختی منعکس کنیم و ارزش کار فرهنگی را به نمایش بگذاریم.

در ادامه، درخصوص چگونگی فرایندها به منظور ورود به عملیاتی کردن نتایج و سیاست های مورد نظر معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

شایان ذکر است، یکی دیگر از محورهای مهم این جلسه تبادل نظر به منظور بهبود روش و تشکیلات گزینش بود و اینکه تشکیلات گزینش نیاز به تغییر و تحول دارد.

در پایان این نشست همچنین مقرر شد جلسه ای علمی در خصوص فرایند گزینش کارکنان اداری تعیین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha