• جمعه / ۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1402100805151
  • خبرنگار : 71661

ممنوعیت جشن شب سال نو در پاکستان برای همبستگی با مردم غزه

ممنوعیت جشن شب سال نو در پاکستان برای همبستگی با مردم غزه
نخست وزیر پاکستان

دولت پاکستان برای همبستگی با مردم غزه، برگزاری جشن سال نو را ممنوع اعلام کرد و از شهروندان این کشور خواست تا مراسم‌های خود را با رعایت اصل سادگی برگزار کنند.

به گزارش ایسنا، «انور الحق کاکر»، نخست‌وزیر پاکستان در پیامی تلویزیونی به مردم این کشور گفت که به دلیل وضعیت موجود در نوار غزه، دولت «تمامی مراسم‌های مربوط به جشن سال نوی میلادی را ممنوع اعلام کرده است.»

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

در پی این حملات تا امروز دست‌کم ۲۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند. همچنین بخش اعظم نواحی شمال غزه کاملاً تخریب شده است.

به گزارش دیلی میل، کاکر در این پیام تلویزیونی که شامگاه پنجشنبه پخش شد، گفت: تمامی ملت پاکستان و امت اسلام عمیقاً از نسل‌کشی فلسطینیان مظلوم اندوهگین است، خصوصاً کشتار کودکان در غزه و کرانه باختری.

پاکستانی‌ها هرساله به مناسبت شب سال نو جشن‌های بزرگی برپا کرده و آتش‌بازی می‌کنند. همچنین نخستین روز ژانویه در این کشور تعطیلی رسمی است.

ممنوعیت جشن شب سال نو در پاکستان برای همبستگی با مردم غزه
جشن شب سال نوی میلادی پاکستان در ادوار گذشته
ممنوعیت جشن شب سال نو در پاکستان برای همبستگی با مردم غزه
جشن شب سال نوی میلادی پاکستان در ادوار گذشته

علاوه بر پاکستان، امارت شارجه که پایتخت فرهنگی امارات متحده محسوب می‌شود نیز در راستای همبستگی با مردم غزه، آتش‌بازی در شب سال نو را ممنوع اعلام کرد.

پلیس شارجه در پیامی اعلام کرد: این ممنوعیت ابراز همبستگی صادقانه و همکاری بین‌المللی با برادران و خواهران ما در نوار غزه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha