• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402102618325
  • خبرنگار : 71560

مرادی: قهرکردن با صندوق رأی راه‌حل مشکلات نیست

مرادی: قهرکردن با صندوق رأی راه‌حل مشکلات نیست

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از صحنه‌های بروز و ظهور قدرت مردم، عرصه انتخابات است و قطعا هرچه مشارکت اقشار مختلف در انتخابات بیشتر باشد، مجلسی قوی و کارآمدتر تشکیل خواهد شد.

احمد مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مولفه‌های اثرگذار بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات، بیان کرد: مردم ایران اسلامی در طول ۴۴ سالی که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد در صحنه های مختلف حضور پیدا کرده و همواره پشتیبان نظام و انقلاب خود بوده و هستند. نظام اسلامی برخاسته از نظر و رای مردم است و نقش مردم نیز در پیشبرد امور کشور کلیدی است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از صحنه های بروز و ظهور قدرت مردم عرصه انتخابات است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز از ابتدای سال جاری بر ضرورت مشارکت مردم در انتخابات تاکید کردند و به نقش دستگاه ها برای تامین سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات پیش رو اشاره داشتند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم دست به دست هم داده تا بستر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود، گفت: مردم با مشارکت در انتخابات به فرد مورد نظر خود برای پیشبرد امور و تحقق مطالبات خود اعتماد می کنند. می توان گفت مشارکت مردم در انتخابات برای تشکیل مجلسی قوی و کارآمد مهم است. هرچه مشارکت در انتخابات بیشتر، مجلسی قوی‌تر روی کار خواهد آمد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:  با مشارکت اقشار و سلایق مختلف در انتخابات، مجلسی تشکیل خواهد شد که متشکل از نگاه های مختلف است و به نوعی همه اقشار و سلایق در مجلس نماینده خواهند داشت فلذا تصمیماتی که در این مجلس اتخاذ می شود، جامع تر بوده و به نوعی مجلس دارای پشتوانه اقشار مختلف مردم خواهد بود.

وی در ادامه، تبیین درست شرایط و اهمیت مشارکت مردم در انتخابات، ایجاد ثبات در عرصه اقتصادی و معیشتی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص اهمیت مشارکت آنان در انتخابات از بعد بین المللی را سه مولفه مهم برای افزایش مشارکت در انتخابات ذکر و تصریح کرد: همه جریان های سیاسی، احزاب، نخبگان و فعالان دانشگاهی باید پا به عرصه انتخابات گذاشته و اهمیت نقش مردم را تبیین کنند.

این نماینده مجلس افزود: قهر کردن با صندوق رای راه حل مشکلات نیست. قطعا تشکیل مجلسی قوی است که می تواند در حل مشکلات کشور موثر واقع شود. از سوی دیگر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ضامن امنیت کشور است. دشمنان از مدت ها قبل برنامه های خود را برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات و ناامید کردن آنان از صندوق رای کلید زده اند. مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات در وهله اول دشمن را از اهداف شوم خود ناامید کرده و در وهله دوم به دشمن این پیام را خواهند داد که این مردم ایران هستند که برای کشور خود تصمیم گیری کرده و راهی برای دخالت و نفوذ دشمنان وجود ندارد.

مرادی در پایان بیان کرد: نامزدهای انتخاباتی نیز باید با ارائه برنامه هایی جامع و وعده هایی تحقق پذیر به رقابت با یکدیگر پرداخته و مردم را تشویق کنند که پا به عرصه انتخابات بگذارند. از سوی دیگر نامزدها باید از تخریب یکدیگر خودداری کرده و با تخریب و توهین، مردم را از صندوق رای دلسرد نکنند. نامزدها باید در فضایی سالم به رقابت با یکدیگر پرداخته و مردم را برای مشارکت در انتخابات دلگرم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha