• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402102618958
  • خبرنگار : 71129

تصمیم‌گیری درباره مفهوم امنیت ملی جدید و دکترین نظامی بلاروس

تصمیم‌گیری درباره مفهوم امنیت ملی جدید و دکترین نظامی بلاروس

الکساندر لوکاشنکو در حال برگزاری نشست شورای امنیت برای بحث در مورد دو سند استراتژیک کلیدی شامل پیش نویس مفهوم امنیت ملی و پیش نویس دکترین نظامی بلاروس است.

به گزارش ایسنا، یکی از دلایل اهمیت این جلسه این است که هر دو سند باید توسط کنگره خلق بلاروس مطابق قانون اساسی جدید تصویب شود.

به نقل از پایگاه خبری BelTA، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس همچنین در این جلسه خاطرنشان کرد: تحول مخاطرات، چالش‌ها و تهدیدات امنیت ملی به صورت جز به جز در مفهوم و دکترین نظامی تشریح شده است. بسیاری از تخمین‌ها و پیش‌بینی‌های ارائه شده در اسناد در حال تحقق است.

وی افزود:‌ وضعیت خاورمیانه یک نمونه است. یک فاجعه انسانی وحشتناک در حال وقوع است. توجه داشته باشید که تهدید به استفاده از تسلیحات هسته‌ای تقریبا بلافاصله پس از تشدید درگیری مطرح شده و همانطور که معمولا اتفاق می‌افتد، هیچ تحریمی از سوی غرب متمدن در پی آن مطرح نشده است. تنها اظهارات کلیشه‌ای است که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. متاسفانه ما به زمانی برگردانده شدیم که نیروی نظامی بحث اصلی در روابط بین کشورها بود.

بر اساس این سند، دکترین نظامی جدید به طور کامل تغییر چشمگیر وضعیت نظامی، سیاسی و خطرات نظامی جدید را در نظر می‌گیرد. رویکردها برای تعیین ماهیت درگیری‌های نظامی مدرن نیز به‌روزرسانی شده تا یک استراتژی کارآمد در صورتی که بلاروس مجبور باشد برای دفاع از خود دست به سلاح ببرد، ایجاد شود.

رئیس جمهوری بلاروس همچنین یادآور شد: سال گذشته میلادی پس از جلسه شورای امنیت که در آن پیش نویس مفهوم امنیت ملی به طور گسترده تصویب شد، وظیفه تعیین طرح مفهومی جدید به صورت غیررسمی و قرار دادن آن برای بحث عمومی با حضور دانشمندان، کارشناسان و متخصصان در نظر گرفته شد. تضمین امنیت ملی وظیفه مشترک ما و وظیفه همه شهروندان بلاروس است.

پیش نویس مفهوم بازنگری شده امنیت ملی در نشست فوریه سال گذشته میلادی شورای امنیت بلاروس تصویب شد.

پس از تصویب آن توسط شورای امنیت بلاروس، پیش نویس‌های دو موضوع مطروحه درباره مفهوم جدید امنیت ملی و دکترین نظامی قرار است برای تایید نهایی به کنگره خلق بلاروس ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha