• شنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402103021322
  • خبرنگار : 71660

سی‌ان‌ان: اسرائیل دست‌کم به ۱۶ قبرستان در غزه حمله کرده است

سی‌ان‌ان: اسرائیل دست‌کم به ۱۶ قبرستان در غزه حمله کرده است

تحقیقات سی‌ان‌ان نشان می‌دهد که ارتش رژیم صهیونیستی در جریان حمله زمینی به نوار غزه در اقدامی غیرانسانی دست‌کم به ۱۶ قبرستان حمله کرده‌ و سنگ قبرها را کنده، خاک داخل آن را جابه‌جا کرده و در برخی موارد اجساد را از زیر خاک بیرون آورده‌ است.

به گزارش ایسنا، در شهر خان یونس در جنوب غزه جایی که درگیری‌ها طی چند روز اخیر شدت پیدا کرده، نیروهای صهیونیستی به قبرستان‌هایی حمله کرده و اجساد متوفیان را بیرون کشیده است؛ اقدامی غیرانسانی که نیروهای صهیونیستی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان آن را توجیه کرده و می‌گویند که آنها در حال جستجوی بقایای اسیران صهیونیست نزد حماس بوده‌اند.

سی‌ان‌ان: اسرائیل دست‌کم به ۱۶ قبرستان در غزه حمله کرده است

تلویزیون سی‌ان‌ان تصاویر ماهواره‌ای و فیلم‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی را که در آن تخریب دست‌کم ۱۶ قبرستان را توسط نیروهای صهیونیستی نشان می‌دهد، بررسی کرده است.

این تصاویر ماهواره‌ای که توسط سی‌ان‌ان بررسی شده‌اند، محله دیگری را تحت عنوان «شجاعیه» در نوار غزه نشان می‌دهند. طبق این گزارش، قسمت مرکزی قبرستان شجاعیه اخیرا با بولدوزر تخریب شده و نشانه‌هایی مبنی بر حضور ارتش رژیم صهیونیستی از ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) قابل مشاهده است.

سی‌ان‌ان: اسرائیل دست‌کم به ۱۶ قبرستان در غزه حمله کرده است


البته در تاریخ ۱۸ دسامبر، ارتش رژیم صهیونیستی تصویر تاریخ نخورده‌ای را از آنچه «پرتاب راکت به قبرستان شجاعیه توسط حماس» می‌خواند، منتشر کرد اما سی‌ان‌ان به طور مستقل نتوانست این تصویر و ادعای رژیم صهیونیستی را تایید کند.

هم‌چنین صحنه مشابهی از تخریب در قبرستان «بنی سهیلا» واقع در شرق خان یونس قابل مشاهده است؛ جایی که تصاویر ماهواره‌ای تخریب عمدی این قبرستان توسط بولدوزر را در طول حداقل دو هفته در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه نشان می‌دهد.

سی‌ان‌ان: اسرائیل دست‌کم به ۱۶ قبرستان در غزه حمله کرده است


علاوه بر این‌ها، تصاویر منتشر شده حاکی از آن هستند که خودروهای زرهی سنگین یا تانک‌هایی مشغول تخریب قبرستان «الفلوجه» در محله جبالیا واقع در شمال شهر غزه، قبرستان «الطفاح» در شرق غزه و قبرستانی در محله «شیخ عجلین» بوده‌اند.

سی‌ان‌ان: اسرائیل دست‌کم به ۱۶ قبرستان در غزه حمله کرده است

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نتوانست به آنچه سی‌ان‌ان درباره حمله به ۱۶ قبرستان غزه و نبش قبر آنها ارائه کرده، پاسخ دهد اما ادعا کرد که «ارتش گاها چاره‌ دیگری جز هدف قرار دادن قبرستان‌هایی که حماس می‌تواند از آنها برای اهداف نظامی استفاده کند، ندارد».

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی توضیحی ارائه نداد که چرا این قبرستان‌ها را با بولدوزر تخریب و یا اینکه چرا خودروهای نظامی در کنار آنها توقف کرده‌اند و فقط در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت: «ما تعهد جدی نسبت به احترام به مردگان داریم و هیچ سیاستی درباره ایجاد مقرهای نظامی در این قبرستان‌ها وجود ندارد».

پس از پخش صحنه‌هایی از قبور تخریب شده و اجساد بیرون آورده شده، سخنگوی ارتش اشغالگر به نبش قبرها در خان یونس اذعان کرد؛ سخنگوی ارتش اشغالگر اذعان کرد که نیروهای این رژیم اجساد فلسطینی‌های به شهادت رسیده را از قبرهای خان یونس خارج کرده‌اند تا در اسرائیل بررسی کنند ببینند آیا این اجساد متعلق به اسرای اسرائیلی است یا خیر.

این سخنگو در ادامه گفت‌وگویش با سی‌ان‌ان مدعی شد که اجساد موجود در گورهای حفاری شده پس از مشخص شدن اینکه متعلق به اسرای اسرائیلی نیست، «با احترام» به قبر بازگردانده شده‌اند!

بر اساس آنچه سی‌ان‌ان گزارش کرده است، طبق قوانین بین‌المللی، حمله عمدی به یک قبرستان می‌تواند «جنایت جنگی» باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha