• سه‌شنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402110302211
  • خبرنگار : 71443

تلاش انگلیس برای جذب سرمایه خارجی در ساخت نیروگاه اتمی ۲۰ میلیارد پوندی

تلاش انگلیس برای جذب سرمایه خارجی در ساخت نیروگاه اتمی ۲۰ میلیارد پوندی

دولت انگلیس با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای ساخت یک نیروگاه اتمی با هزینه‌ای حدود ۲۰ میلیارد پوند، ۸۰۰ میلیون پوند دیگر را به پروژه ساخت این نیروگاه اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، دولت انگلیس اعلام کرد ۸۰۰ میلیون پوند دیگر را برای ساخت نیروگاه هسته‌ای Sizewell C در شهر سافولک، واقع در جنوب شرقی انگلیس اختصاص داده است. این، بدان معناست که دولت اکنون ۲.۵ میلیارد پوند برای ساخت این نیروگاه در نظر گرفته است. این رقم پیش از این ۱.۷ میلیارد پوند بود.

اندرو بووی، وزیر هسته‌ای انگلیس گفت: تخصیص این بودجه پیامی قوی مبنی بر این به سرمایه‌گذاران می‌فرستد که بریتانیا در مورد آینده انرژی هسته‌ای خود با کربن کم و تولید داخلی جدی است.

نیروگاه هسته‌ای Sizewell C (سایزول‌سی) قرار است توسط EDF، شرکت دولتی فرانسه ساخته شود، اما تصمیم‌گیری نهایی درباره سرمایه‌گذاری در ساخت این نیروگاه اواخر سال جاری میلادی انجام خواهد شد.

دولت انگلیس و شرکت EDF (ای‌دی‌اف) در تلاش هستند تا حدود ۲۰ میلیارد پوند از سرمایه‌گذاران خارجی از طریق گرفتن وام و فروش سهام برای ساخت Sizewell C جمع‌آوری کنند. هزینه‌های این پروژه قرار است از قبوض انرژی خانوارها در طول ساخت و ساز جبران شود.

اندرو بووی به فایننشال تایمز گفت که کاملا مطمئن است، جمع‌آوری سرمایه تا اواخر امسال تکمیل می‌شود. او افزود: ما واقعا از واکنشی که در روند افزایش سرمایه تاکنون داشته‌ایم، بسیار خرسند و بسیار خوش‌بین هستیم.

نیروگاه هسته‌ای Sizewell C دومین نیروگاه هسته‌ای نسل جدید است که پس از Hinkley Point C که شرکت ای‌دی‌اف در منطقه سامرست در حال ساخت آن است، در بریتانیا توسعه می‌یابد. نیروگاه ‌Hinkley Point C قرار است در ژوئن ۲۰۲۷ تولید برق خود را آغاز کند، اما ای‌دی‌اف هشدار داده است، این احتمال وجود دارد که کار ۱۵ ماه به تعویق بیفتد.

به نوشته فایننشال تایمز، ناوگان فعلی راکتورهای هسته‌ای قدیمی انگلیس نیاز به جایگزینی دارد، زیرا تمام آنها به جز یک راکتور تا پایان این دهه تعطیل می‌شوند، اگرچه ای‌دی‌اف در نظر دارد برخی را برای مدتی طولانی‌تر از برنامه‌ریزی قبلی فعال نگه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha