• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111108249
  • خبرنگار : 71516

ارتش رژیم صهیونیستی طرح غرق کردن تونل‌های غزه را متوقف کرد

ارتش رژیم صهیونیستی طرح غرق کردن تونل‌های غزه را متوقف کرد

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از متوقف کردن طرح پر سروصدای غرق کردن تونل‌های غزه با آب دریا پس از شکست در رسیدن به نتیجه موردنظر تل‌آویو خبر داد.

به گزارش ایسنا، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: ارتش طرح غرق کردن تونل‌های حماس از طریق پمپاژ آب دریا به داخل آن را بعد از اینکه در شمال غزه نتیجه مطلوب را نداشت و در مرکز غزه نیز به طور کامل شکست خورد، متوقف کرد.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند: ارتش اذعان دارد که پمپاژ آب دریا به تونل‌ها آن طور که انتظار می‌رفت فایده‌ای نداشت. در اماکن مشخصی دیوارها و موانع پیش بینی نشده کشف شد که ورود آب را کند یا متوقف کرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز امروز (چهارشنبه) گزارش داد: طرح آتلانتیس برای غرق کردن تونل‌ها با آب دریا تنها چند کیلومتر از آن را در نوار غزه از بین می‌برد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از مسؤولان صهیونیست اعلام کرد: ما به جنگ آمدیم بدون اینکه راه حل قطعی برای موضوع تونل‌ها داشته باشیم.

این رسانه عبری گزارش داد: در شمال نوار غزه این طرح به ویژه درباره تونل‌های نزدیک به دریا موفقیت جزئی داشت. هرچه تونل‌ها از دریا دورتر باشند غرق کردن آن‌ها با آب با فشار زیاد از طریق لوله‌ها دشوار است. در منطقه مرکزی تلاش محدودی برای به کارگیری این طرح انجام شد، اما شکست خورد. در خان یونس به هیچ وجه این طرح به کار گرفته نشد چراکه ارتش در مناطق شرقی درحال فعالیت است.

پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی انتقال به مرحله عملی برای غرق کردن تونل‌های حماس در غزه را اعلام کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: تعدادی از یگان‌های وابسته به ارتش و وزارت جنگ به صورت مشترک ابزارهایی را برای پمپاژ آب به تونل‌های حماس در غزه ارتقا داده‌اند.

بر اساس بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی، قابلیت‌های توسعه یافته شامل «نصب پمپ‌ها و لوله‌ها، همزمان با ارتقای قابلیت‌ها در سطح مهندسی و فعالیت برای یافتن دهانه‌های تونل‌های مناسب برای این مأموریت است.

دسامبر گذشته، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع اسرائیلی تخمین زد که شبکه تونل‌های حماس بزرگتر از شبکه متروی لندن است و رهبران و مبارزان حماس را قادر می‌سازد برای مدت طولانی در داخل آن پنهان شوند.

بر اساس ادعای اشغالگران، جنبش حماس زرادخانه موشکی و تسلیحاتی خود را در داخل تونل‌ها نگهداری می‌کند که در برابر دستگاه‌های جاسوسی و حملات هوایی رژیم صهیونیستی مصون هستند و همچنین مدعی است که اسرای صهیونیست را نیز در داخل تونل‌ها نگه داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha