• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111813463
  • خبرنگار : 71516

شکایات از تجاوز جنسی، خشونت و تعرض در هتل‌های محل استقرار آوارگان صهیونیست

شکایات از تجاوز جنسی، خشونت و تعرض در هتل‌های محل استقرار آوارگان صهیونیست

پس از چهار ماه اقامت در هتل‌ها، مشکلات آوارگان اسرائیلی که شهرک‌های خود را در نزدیکی نوار غزه یا مرز لبنان ترک کرده‌اند در حال افزایش است که از جمله آن شکایت‌هایی در مورد تجاوز جنسی و اعمال خشونت‌آمیز است.

به گزارش ایسنا، کمیته ارتقای جایگاه زنان در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) سه شنبه جلسه‌ای را برگزار کرد که در آن در مورد ممانعت از خشونت و حملات و تجاوزها در هتل‌هایی که آوارگان اسرائیلی در آنجا مستقر هستند، بحث شد.

هتل‌ها مانند زودپز هستند

شای کاهان، معاون اداره دولتی در امور آوارگان اسرائیلی گفت: وضعیت هتل‌ها مانند زودپز است زیرا جمعیت زیادی در آنجا بر خلاف میلشان و در شرایط نامناسب سکونت دارند و احساس می‌کنند که برای دریافت خدمات در هتل‌ها باید جنگ کنند.

به نقل از العربی الجدید، وی ادامه داد: امروز ۵۶ هزار آواره در هتل‌ها وجود دارند و شاهد اقدامات خشونت‌آمیز در آنجا هستیم. مواردی را می‌شناسیم که علی‌رغم وجود حکم اخراج زوجی به دلیل خشونت در داخل خانواده، زوجی دیگر را به همان هتل منتقل کرده‌اند. بین ادارات هتل‌ها و آوارگانی که قوانین را زیر پا می‌گذارند، درگیری وجود دارد. همچنین شاهد کودکانی هستیم که صبح از خواب بیدار می‌شوند و به مدرسه نمی‌روند. مسئولیت ما این است که اطمینان حاصل کنیم که وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی به وضعیت همه کسانی که خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند رسیدگی کنند.

طبق گفته میراف شیتس، نماینده پلیس در جلسه مذکور، تاکنون ۴۰ پرونده خشونت در ۳۸۰ هتل برای آوارگان باز شده است و مأموران در هتل‌ها هستند و در صورت وجود تخلف، مشکلات را حل می‌کنند.

این همچنین شامل نقض احکام اخراج می‌شود. در مجموع ۱۱۶ پرونده در مسائل مختلف باز شده اما داده‌های پلیس تصویر واقعی وضعیت را نشان نمی‌دهد.

مایا اوربام، از اتحادیه مراکز مددکاری درباره برخی از شکایات دریافتی اتحادیه گفت: زنی از هتلی که در آن اقامت داشت با ما تماس گرفت و با گریه به ما گفت که توسط مردی که در آنجا اقامت داشت مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. آن‌ها با هم صحبت کرده بودند و بعد از آن این مرد به اتاق او رفته و به او تجاوز کرده بود.

وی درباره شکایت دیگری گفت: موردی بود که مردی مست در هتل پرسه می‌زد. کودکی هم می‌گوید پسر ۱۵ ساله‌ای که در همان هتل اقامت داشت به او تعرض کرد. همچنین یکی از ساکنان لباس‌هایش را درآورد و جلوی بچه‌ها در ورودی هتل ادرار کرد.

وی ادامه داد: یک مورد دختری بود که در حال رفتن به آسانسور بود که مورد تعرض قرار گرفت. مدتی است آسانسورها به مکان‌های مشکل ساز تبدیل شده‌اند. در مورد دیگری نیز یک جوان ۱۶ ساله با لباس زیر در راهروهای هتل پرسه می‌زد و علیرغم دادن تذکر به او، خانواده‌اش که آنجا را مانند خانه می‌دانستند، از او حمایت می‌کردند. یک مورد دختر هشت ساله‌ای بود که توسط نجات غریق در استخر مورد تعرض جنسی قرار گرفت. همچنین مردی در مقابل نگهبان هتل لباس‌هایش را درآورد و به دلیل اجازه ندادن به پسرش برای ورود به هتل در ساعت ۴:۰۰ صبح فحش داد.

وی گفت: همچنین تجاوز به دو کودک توسط یک کارمند در اتاق غذاخوری و تجاوز جنسی در محیط‌های آموزشی گزارش شده است. مادری در هتل به ما گفت که یک نگهبان در هتل دخترش را مورد آزار و اذیت قرار داده است. بسیاری از داوطلبان زن گفتند که مورد آزار و اذیت و تجاوز جنسی قرار گرفتند. همچنین حوادثی مربوط به مصرف الکل و مواد مخدر در هتل حتی توسط افراد کم سن و سال گزارش شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha